Fake Idols – Fake Idols (2014 / CD / Lifeforce / modern metal-rock)

Ani trochu mě v roce 2012 nepotěšila zpráva o tom, že italská kapela RAINTIME ukončila svou činnost. Její druhé album „Flies & Lies“ mě zaujalo natolik, že jsem si jej koupil a dodnes mám ve své sbírce. Lehce experimentálnější třetí počin „Psychromatic“ však byl labutí písní skupiny. Zároveň ale obsahoval zárodek nové kapely, která vzešla právě ze tří někdejších členů RAINTIME.

Tímto zárodkem se v jistém smyslu stala píseň „Fake Idols“, která dala jméno aktuálně recenzované formaci. Tu kromě bývalých členů RAINTIME (zpěváka Claudio Coassina a bubeníka Enrica Fabrise), tvoří také kytarista Cristian Tavano (dříve JAR OF BONES), basák Ivo Boscariol (SLOWMOTION APOCALYPSE) a kytarista Ivan Odorico, který hrával jak ve SLOWMOTION APOCALYPSE, tak RAINTIME.

Není třeba chodit dlouho kolem horké kaše – FAKE IDOLS jsou po dlouhé době novou kapelou, jejíž tvorbu můžu skutečně pochválit. Během jejich poslechu lze opravdu bez obav prohlásit, že i v metalovém žánru se stále může objevit parta, která tento styl dokáže uchopit tak, aby zněl svěže. FAKE IDOLS tohoto dosáhli kombinací hard rocku s metalovým projevem. Tato kombinace sama o sobě není ničím neobvyklým. FAKE IDOLS ji ale obohacují o často až metal corové prvky, které spolu s moderně znějícími klávesami dodávají celému dílu šmrnc. Připočtěte silnou (zejména temnou) atmosférou ala RAINTIME, chytlavé melodie a špičkový pěvecký výkon a máte ponětí o tom, jak debut této kapely zní.

Chcete-li se na desku podívat podrobněji, dovolte mi začít od zpěvu. Jestliže Claudia Coassina znáte, pak pro vás zmínka o vynikajícím zpěvu nebude žádným překvapením. Ani já jsem neměl nejmenší pochybnosti o tom, že FAKE IDOLS se budou prezentovat výborným zpěvem. Claudio je skutečně pan zpěvák. Naplno zapojuje svůj rozsah, ačkoli nevyužívá growling, jak jsme jej znali například z desky „Flies & Lies“ od RAINTIME. V corovějších pasážích se však nebojí pěkně přitlačit na pilu a vyloudit ostré (skoro) harsh vokály. Většinou však zpívá v melodických polohách a nešetří ani notnou dávkou emocí, což je jedna z věcí, které na něm obdivuji nejvíc.
Emotivnost a atmosféra, to byly poznávací znaky RAINTIME a jsem rád, že se tyto objevují rovněž u FAKE IDOLS – poslechněte si písně „Far From My Widdow“, „I Am Wrong“, „All My Memories“. Ve všech snadno poznáte procítěné pasáže, byť jsou sebekratší. Výstavním kouskem je v tomto ohledu závěrečná „The Trap Of A Promise“, která svou temnou, místy až mrazivou atmosférou (danou nejen zpěvem, ale i hudební složkou) dá jednoznačně vzpomenout na některé z písní RAINTIME.

Atmosféra a Claudio, to jsou tedy dva největší trumfy, s nimiž FAKE IDOLS vyrukují. Ohledně kombinace výše zmíněných žánrů se pobavme nyní. Již samotná zmínka o propojení hard rocku, metalu a moderních kláves a core prvků vyvolá asi otázku, jaký guláš že to v tom hrnci před námi právě bublá. Na to lze říct asi toliko, že když se ingrediencí chopí zkušení kuchaři, vznikne z toho laskomina. A v případě „Fake Idols“ můžeme hovořit o skutečné pochoutce, jejíž chuťové harmonie jsou na vysoké úrovni. Jednotlivé styly si mezi sebou nekonkurují, naopak podporují se. Podmanivý hard´n´heavy základ je obvykle doplněn o velmi vkusné moderní klávesy a/nebo o decentní přesah do téměř metalcorových vod. Skupina má přitom cit pro použití a vyvážení jednotlivých prvků, takže některé písně jsou pojaté více heavy metalově, jiné znějí spíše moderně. Tu a tam postřehnete lehký náběh do power metalu a nechybí samozřejmě ani pomalejší song (kterým je vybroušená „The Trap Of A Promise“). Aby toho nebylo málo, v duchu nejlepší tradice RAINTIME si FAKE IDOLS na své debutové album pozvali zajímavého hosta – Miu Coldheart ze Švédek CRUCIFIED BARBARA, která disponuje hlasem ne nepodobným metalové královně Doro. Nepřekvapí, že jí role připadla v přímočaré heavy metalové vypalovačce „My Hero“. Tradice dále pokračuje coverem písně skupiny THE CARDIGANS, „My Favourite Game“, jež je oděná do příjemného, svižného hard rocku.

Jedinou výtku bych tak směřoval k písni „The Prankster“, která mi k srdci moc nepřirostla a to zejména proto, že se nemůžu zbavit pocitu, že do konceptu celé desky absolutně nezapadá. Možná za tím stojí i má malá osobní averze k písním typu „potřebuju pařit celou noc“, uznávám. A uznávám rovněž, že tyto skladby mohou být fajn a kdybych zapátral, jistě bych objevil nějaký „pařící“ song, který mám v oblibě. K FAKE IDOLS mi však tato píseň absolutně nesedla.

Ani „The Prankster“ však nemění nic na tom, že se FAKE IDOLS předvedli v opravdu skvělém světle. Jejich svérázné pojetí moderního metalu je opravdu šťavnaté a vřele jej doporučuji všem fandům hard´n´heavy, kteří hledají svěží pojetí klasického žánru. A samozřejmě též těm, kteří před pár lety oplakali konec činnosti RAINTIME, protože FAKE IDOLS jsou důstojným pokračovatelem odkazu této formace.

Vydavatel: Lifeforce Records

Domovské stránky: Fake Idols

1. One Way Trip