Sinner – Touch Of Sin II (2013 / CD / AFM / heavy metal)

Sinner – Touch Of Sin IIA je to opět tady. Deja-vu. SINNER a jejich další deska, tentokrát s číslem neznámým. Vlastně ani nevím a počítat se mi to nechce. A ono to asi ani není podstatné. Ale pozor, je tu jedno malé překvapení (nebo snad zklamání?), nejde totiž o nový materiál, ale exhumaci a znovu nahrání klasických pecek napříč tvorbou kapely. Osobně mám podobné věcičky rád a beru je jako vřelý dárek pro uši věrných fanoušků (právě na ně jsou podobné zbytečnosti cíleny), i když vím, že pravda je někde úplně jinde, ale to nechme být.

Takže co nám tedy tento „best“ výběr může nabídnout? Co nás čeká a nemine? Jednoduše řečeno nic ohromujícího, nic neočekávaného. Padesát minut typického osmdesátkového metalu, tu příjemně rytmického, tu zase hezky zábavného a melodického. SINNER bezesporu patří do sorty kapel, ke kterým je nutno přistupovat poněkud odlišně a s větší rezervou. Jde o skupinu, od které jen těžko přijímáme nějaký ten větší posun směrem dopředu a naopak tajně doufáme v zachování tradičních hodnot. A ani tentokrát se nic nemění a to už jen z principu, že jde o klasické skladby SINNER.

Co se výběru playlistu týče, přiznám se, že nejsem úplným znalcem celkové tvorby, ale vesměs nemám co vytknout. Mezi největší klenoty řadím skladby jako „Don´t Believe A Word“, „Bad Girl“ nebo „Born To Rock“ a „Masquerade“, ale určitě jde jen o osobní názor. Je tomu tak, především díky jejich údernosti a chytlavosti. Ono co si budeme povídat, hudba podobného ražení má jako prioritu především melodičnost a chytlavost. Netvrdím, že se SINNER omezují pouze na to, ale u heavy metalu tomu tak prostě je a nejde o výsměch. Velice příjemným výletem ala THIN LIZZY je potom skladba „Concrete Jungle“.

K výslednému hodnocení tak můžeme přistupovat ze dvou pohledů. Budeme-li ctít přísnou heavy tradici 80. let,Sinner – Touch Of Sin II „Touch Of Sin II“ je tradičním a plnohodnotným kompletem jasně odkazujícím do těchto časů. Naopak budeme-li k nahrávce přistupovat z hlediska progresivněji laděného posluchače současnosti, který již dávno vykročil ze stínu konzervatismu, je album plné klišé, nudy a ždímá něco, co už je dávno za zenitem. Nakonec mě napadá ještě jeden přístup, zakládající se na téměř fetišistickém retro kultu, který tak poukazuje na mnohými zpochybňovanou cykličnost času. Zjednodušeně řečeno, někdo může hudbu SINNER označit za perfektní retro, tudíž se posouváme ze smýšlení „křupanského“ a nechutně konzervativního až k cítění vysoce estetickému, cool, in a kdo ví co ještě. Ať už jste konzervativec, progresivec či snad retro vyznavač, je třeba poznamenat, že žádná z těchto variant není zavrženíhodná. Poukazuji jen na skutečnost, že výsledné hodnocení je o to komplikovanější, neboť je třeba zohlednit veškeré přístupy. Budu se tedy snažit o bodový kompromis, přestože spíše tíhnu k přístupu progresivnímu, neboť už je přece jen rok 2013 a za tu dlouhou dobu se hudební trh zdá přeci jen maličko podobnou hudbou přesycen a navíc v tomto případě jde bohužel o naprosto zbytečnou desku.

Domovská stránka: Sinner

1. Born To Rock
2. Comin' Out Fighting