Steignyr – The Voice Of The Forest (2013 / CD / vlastní vydání / folk metal)

Steignyr – The Voice Of The ForestPřestože má jméno kapely STEIGNYR severský nádech, ve Skandinávii byste jejich zkušebnu hledali marně. K tomu by bylo třeba se vydat podstatně na jih, do katalánské metropole Barcelony. Poté, co loni vydali své demo, neusnuli na vavřínech a letos se můžou chlubit svou první plnohodnotnou deskou „The Voice Of The Forest“.

Než ovšem přejdu k samotnému obsahu, dovolím se zmínit design obalu. Zelený les, vlk, světlo a naznačený vítr, to vše hezky koresponduje s názvem (Hlas lesa) i písněmi samotnými. Titulek je vkusně umístěn v dolní části, aby nekazil zobrazovanou scenérii a tak jediným rušivým elementem zůstává logo kapely. Chápu, má zaujmout, ale vzhledem k přehnanému množství ozdobných prvků není zrovna lehké zjistit, co má ve skutečnosti vyjadřovat a působí nepříjemně rušivým dojmem.

To se ovšem nedá říct o jejich hudbě. Hned na začátku, v intru jménem „Gjallarhorn“, se nám představí celá instrumentální část skupiny, tedy bicí, klávesy, kytary i typicky folkmetalové nástroje, housle a flétna, ovšem na zpěv je nutné si počkat o chvíli déle. Ale jak se říká, kdo si počká, ten se dočká. A zde se čekat skutečně vyplatí. Niniel, se může pochlubit velice příjemným hlasem, který zajímavě kontrastuje growlu, kterým disponuje Ádrien. Ale přestože se s nimi (vyjma prologu) setkáme v každé písni, zbylým členům kapely je dán dostatek prostoru ve velmi dlouhých (avšak velice zajímavých) instrumentálních pasážích.

K tématu alba se nedá moc dodat, přece jen severská mytologie již nikoho v tomto ohledu neohromí. Na jednuSteignyr stranu chápu, že má skupina potřebu vzdát hold Mekce metalu, ale vzhledem k tomu, jak často se tyto legendy omílají, myslím, že to skupině může spíše uškodit než pomoci. Přitom věřím, že kdyby zvolili nějakou část například jejich vlastní národní historie, mohlo toto dílo být něčím dosud nevídaným.

Celkově se mi zdá, že by STEIGNYR mohli mít dobrou budoucnost, jejich folkmetalová srdce zjevně bijí na správných místech a pokud máte tento styl hudby rádi, mohu „The Voice Of The Forest“ vřele doporučit. Já se zatím budu těšit na jejich další album, pokud jste ovšem ještě neslyšeli to stávající, můžete si jej zdarma stáhnout z jejich internetových stránek (odkaz níže).

Vydavatel: Steignyr

Domovská stránka: Steignyr

1.    Gjallarhorn