Helloween - Keeper Of The Seven Keys Part 3 - The Legacy (2005 / CD / SPV / speed metal)

Helloween - Keeper Of The Seven Keys Part 3 - The LegacyHELLOWEEN vyráží na bojiště s pokračováním legendárních „Kíprů“. Tato série se dočkala již třetího přírůstku, který se tentokrát pyšní podtitulem „The Legacy“. Materiál je symbolicky rozdělen na dvě CD (každé má něco přes půl hodinku) a album vyšlo symbolicky 31. října. Tak tedy téměř měsíc po vydání „Dědictví“ je zde má recenze, bohužel již ne tak žhavá, a určitě ne tak aktuální jak mohla být…co se dá dělat.

První CD otevírá majestátní čtrnáctiminutová skladba „King For A 1000 Years“. Po krátkém mluveném intru, ze kterého přímo čiší mystická tematika, přichází na řadu akustická pasáž, ve které Deris začíná odzpívávat úvod tohoto příběhu. Skladba se poté rozjede, často mění náladu, tak jak to u dlouhých skladeb má být. Přesně takovéhle skladby mám rád. „Invisible Man“ začíná basovou linkou, přecházející do heavy metalové pasáže. Samozřejmostí je dobře zapamatovatelný refrén, což platí i pro trojku, „Born On Judgement Day“. Na prvním disku se také objevuje již známá „Mrs. God“ ze stejnojmenného singlu. Musím říci, že i když je zabalená do lehce popového kabátu, velmi se mi líbí pro svou melodičnost a chytlavý refrén.

Druhé CD má na prvním místě opět dlouhou skladbu, tentokráte jedenáct minut čítající „Occasion Avenue“. Dle mého snad nejlepší věc, kterou nám na těchto plackách HELLOWEEN nabízí. Na začátku máme možnost slyšet úryvky z klasik kapely jako například refrén „Eagle Fly Free“ nebo úvod z „Halloween“ a také část z koncertu, kde fanoušci spolu s Kiskem zpívají „You´re the keeper of the seven keys…“. Dále tato skladba nabízí výborné sbory, skvělou melodii, střídání nálad a kdesi za polovinou Helloweentajemnou část, která jakoby vypadla z nějakého kriminálního filmu. „Light The Universe“ je taková normální balada. Nic tolik převratného. Zajímavé je snad jen to, že s Andym zde zpívá Candice Night ze skupiny BLACKMORE´S NIGHT. Na druhém disku si ještě dobře vedou speedovky jako „Get It Up“ a „The Shade In The Shadow“. Posledním kouskem je „My Life For One More Day“, opět známá ze singlu „Mrs. God“. Na albu se objevuje v trochu delší verzi. Jsou však přidány pouze nějaké kytarové pasáže a žádnou zásadní změnu nečekejte.

Přeci jen se však HELLOWEEN nevyhnuli pár slabším momentům, které podle mě představují písničky „Do You Know What You´re Fighting For“ a „Come Alive“.  Z prvního disku mě moc neoslovila „Pleasure Drone“. Důvodem proč se mi tyto skladby nelíbí, je především to, že mi přijdou tak nějak obyčejné a bez nějakého zajímavého nápadu.

Celkově to ale mnoho nemění na tom, že na mě album působí přeci jen dobře a že HELLOWEEN splnili, co se od nich očekávalo.