Virus - Labyrint (2002 / CD / vlastní vydání / heavy metal)

Virus - Labyrint Kapela VIRUS má opravdu pohnutou historii, alespoň podle toho co jsem se dočetl. Jako v normálním životě…jednou jsi dole, jednou nahoře. Přesně tak to bylo i s touto partou. Prožili si chvíle, kdy se dařilo a chvíle, kdy se kapela málem rozpadla. Sestava se měnila jako aprílové počasí a několikrát s tím Ladislav Neumann, hlavní mozek kapely, málem praštil. Vždy se ale stalo něco, co kapelu zachránilo a tak, jednoho dne, ke mně domů dorazil balíček, kde se skrývala dvě alba skupiny – „Labyrint“ a „Voice Of Metal / Hlas Kovu“. Zvolil jsem tedy chronologickou cestu pro recenzování a tak jako první je na řadě album z roku 2002 pojmenované „Labyrint“.

Celá nálada alba na mě působila dojmem jakéhosi melancholična a zasmušilosti, kterou zřejmě členové VIRUS prožívali.

Na úvod recenze je ještě třeba říci, že heavy metal VIRUS je oproti KRLEŠ na které jsem dělal minulou recenzi přeci jen o několik stupínků tvrdší, což však vůbec nevadí, je to jen konstatování. VIRUS se naprosto vyžívají v instrumentálkách. Na „Labyrint“ jich je celkem pět.

VirusHned první kousek „Vyhnáni z ráje“ je instrumentální. Začíná skřeky afrických domorodců a pak se rozjíždí do slušné heavy metalové jízdy, která pokračuje přes dvojku „Labyrint“. Po ní ale VIRUS přidávají na tvrdosti a z kytarových vybrnkávaček, které byly čas od času doplněny klávesami se na mě najednou sypou drtící riffy jeden za druhým ve skladbě „Zpověď bláznů“, která mi nedá ani chvíli na vydechnutí. Topím se v záplavě těžkých kovových tónů. Absolutně nejlepší věc na albu. Krátké vydechnutí nabízí druhá instrumentálka „Záblesk světla“, nicméně lavina těžkého kovu se na mě opět strhne hned v dalším fláku „Skřípavý dojem“.

Další dost zajímavá věc, která v pořádné porci hutného heavy metalového vývaru naprosto vyčnívá je akusticko-kytarová věc „Cesta“ a poslední instrumentálka „Noc“ s pěkným klávesovým intrem. Ale smutným faktem je, že některé skladby na albu jsou si přeci jen podobné a jsou hudebně o tom samém (platí však jen u několika vyjímek). Dále mi trochu vadí hluboký, až operní, vokál kytaristy a zároveň toho času i hlavního zpěváka Ládi Neumanna.

Nicméně s potěšením musím říct, že se na mě v poslední době hrnou samé docela dobré věci. Hudba rozhodně neurazila, naopak docela potěšila. Zkrátka opět dobrá placka na českém metalovém nebi.