Virus - Voice Of Metal (2004 / CD / vlastní vydání / heavy metal)

Virus - Voice Of MetalJak jsem slíbil, tak také činím. Recenze na doposud poslední album VIRUS je zde.

Nejdůležitější změnou oproti „Labyrint“ je nový člen kapely, Petr Joska, který se postavil za mikrofon. Kytarista Láďa Neumann však na zpěv úplně nezanevřel. Kromě sborů obstarává navíc hlavní vokál ve skladbách „Osud“, „Křižovatky“ a „Měsíc Pt. 2“. Nepočítám však osm skladeb z předchozích alb, které jsou na „Voice Of Metal“ jako bonusy. Další novinkou jsou anglické texty, alespoň ve skladbách, které zpívá již zmíněný Petr Joska. A co se instrumentálek týče, tak na „Voice Of Metal“ se VIRUS uskrovnili na pouhé tři, pokud opět nepočítám bonusy. Tolik ke změnám.

V minulé recenzi jsem si stěžoval na hluboký vokál Ladislava Neumanna. V případě „Voice Of Metal“ je tento problém vyřešen díky Petru Joskovi, který má ostřejší hlas, ne tolik hluboký a i Neumann už nezpívá tak hluboko jako na „Labyrint“. A co se hudby týče, tak žádné zásadní změny oproti „Labyrint“ nenastaly. Opět hutný heavy metal, místy doplněn o nějakou tu klávesovou linku, který nepostrádá notnou dávku melodie a tvrdosti.

Úvod se až na „Intro“ nese na slušné heavy metalové vlně, kde každá písnička má něco do sebe a něco nabízí. Mým favoritem je však trojka „Boat In The Storm“ (při úvodním riffu jsem trochu zavzpomínal na ELWING a skladbu „At The Gates“).
Dále následuje taková polobalada „Old Pain“, která se až ke konci dostane opět na heavy metalovou kolej, po které si to vlak s názvem VIRUS jinak neohroženě šine. Potvrzují to i v následující skladbě „Křižovatky“.

VirusK ostatním skladbám už nemám tolik co říci a tak se brzy dostáváme k poslední „regulérní“ písni na albu, instrumentální „Nothing Is Eternal“, což je takové příjemné klávesově kytarové zakončení alba a na řadě už jsou jen bonusy, takže rychle na ně.

Pět jich je z alba „Labyrint“, mezi nimi i má oblíbená „Zpověď bláznů“. Daleko více mě zajímaly skladby z první desky VIRUS. Jako první se představila „Noční můra“. Vliv IRON MAIDEN je z ní docela dost cítit, nicméně výrazněji je slyšet i basa. „Pokušení“, což je druhý bonus z prvotiny VIRUS, je také dost slušná řežba a podobně je na tom i „Metalový den“.

Diagnóza je tedy následovná. Do hodnocení nebudu započítávat bonusy, i tak je „Voice Of Metal“ rozhodně lepší než předchůdce „Labyrint“ a to hlavně díky novému zpěvákovi. Nákaza se nám tedy polehoučku rozmáhá a uvidíme, jestli s dalším albem propukne epidemie, či snad pandemie, nebo jestli se choroba zastaví. V případě kapely VIRUS by ale vyléčení nákazy nebylo správné.