Ignis Fatuus - Promo Demo 2006 (2006 / promo / vlastní vydání / power-heavy metal)

Ignis Fatuus - Promo Demo 2006 Tak v ruce držím další promáč, tentokrát se jedná o kapelu IGNIS FATUUS (bludička, přelud). Z obálky alba se na mě šklebí spoutaná obluda, kolem které prochází naše obnažená bludička. Otočím album a vidím, jak se na mě usmívají tři skladby. Jak těžké bude opět hodnocení tří skladeb…Pravdou je, že ve mně roste zvědavost, jelikož dvě skladby mají stopáž přes sedm minut. Tak tedy s chutí do poslechu.

Vůbec první prohnání alba mým CD přehrávačem se u mě nesetkalo s valným úspěchem. Zřejmě jsem tehdy byl trochu „z formy“, jelikož nahrávku nepovažuji za typický příklad CDčka, které musíte poslechnout nejméně pětkrát, než se vám usadí v hlavě a objevíte jeho skryté krásy. Ačkoliv, možná se pletu. Pravdou zůstává, že nyní, když píšu tyto řádky, vím, že tohle promo je velmi slušně odvedená práce.

První „Across The Desert And Ice“ má podle mě až příliš dlouhé úvodní kytarové vybrnkávání. Možná, že když by bylo o něco kratší, tak by měla skladba hned větší údernost. Když ale uplyne možná ta minuta a půl a skladba se rozjede, dává jasně vědět, kudy že to IGNIS FATUUS jdou. Zpěvák Roman „Kozel“ Kozelský mi trošku připomínal Milana Hloucala z RIMORTIS, ale opravdu jen vzdáleně.

Dvojka je nejkratší věc na promáči. Skladba „Imperium“. Sice není zrovna nějak výjimečná, ale je hodně přímočará a proto bych ji osobně hodnotil o něco málo lépe než úvodní „Across The Desert And Ice“.

Ignis FatuusA to nejlepší na závěr. „No Turning Back“. Hned úvodní kytarová vybrnkávačka v doprovodu bicích mě hodně dostala. Těsně po ní přichází příjemná basová linka podložená ostatními nástroji a rozjíždí se zpěv, který právě zde má nejlepší gradaci a dotváří napínavou atmosféru téhle skladby. Jen má lehce useknutý konec. Tady je ale třeba říct, že jako bonus je na tomhle promáči i rozšířená verze téhle řežby, která má ještě o dvě minuty navíc. Tahle doba je vyplněná dalšími zajímavými melodiemi a sóly a zakončena velmi přirozeně, takže si troufám říct, že je tím nejlepším, co CD skrývá.

O všech kouscích ale platí, že IGNIS FATUUS mají rozhodně talent na melodie a několik refrénů mi utkvělo v hlavě a často jsem si je pobrukoval. To je dobré znamení. Album má tedy vzestupnou tendenci, což je lepší, než když by tomu bylo naopak.
Znovu jsem ale v situaci jako při recenzi na promáč kolegů MANIPUL. I přesto, že skladby jsou dobré, musí člověk přihlédnout k faktu, že oproti dlouhohrající desce je zde minimálně o pět, šest songů méně. Proto se musím trošku krotit v bodovém hodnocení. Mohu ale říct, že jsem zvědav, jak se téhle partičce povede dlouhohrající deska. Podle mě se jedná o kapelu, která by si rozhodně zasloužila pozornost.