Powerwolf - Return In Bloodred (2005 / CD / Metal Blade / power-heavy metal)

Powerwolf - Return In BloodredBude to již téměř rok, co se na svět dostal debut formace POWERWOLF s názvem „Return In Bloodred“ (zajímavý název pro debutové album). Kapelu založili bratři Greywolfové. Zřejmě nejexotičtějším členem je zpěvák Attila Dorn. Pochází totiž z Rumunska. V Bukurešti studoval operní zpěv a cesty osudu ho zavedly do kapely POWERWOLF.

Těžko říct, jestli Greywolfové zamýšleli podobnou image a nebo jestli se pro ní rozhodli až poté, co se k nim přidal Attila. Jejich zevnějšek je inspirován upírskou tematikou a koncept alba je tedy také jasný. Zlo, upíři, vlkodlaci…

Co říci o hudbě. Písně POWERWOLF jsou někde mezi power/heavy metalem. Většinou nepřináší nic moc nového a většina si je poměrně podobná. POWERWOLF totiž sází na hodně silné a přímočaré kytarové riffy. Hudba je podbarvená zvukem varhan. Zpěv ani špatný být nemůže, Attila má dobrý hlas, který perfektně sedí k danému druhu hudby a vokální linky bývají hodně vlezlé a lehce zapamatovatelné.

Pravdou je, že poměrně často uslyšíte vlivy kapel jako IRON MAIDEN (skladba „Son Of The Morning Star“ a odříkávání úvodní části legendární skladby „Number Of The Beast“ nebo třeba vybrnkávání v „Kiss Of The Cobra King“). Další inspirací jsou zcela jistě BLACK SABBATH (v refrénu u „The Evil Made Me Do It“ zpívá Attila jako Ozzy, vážně doporučuji pro porovnání).

PowerwolfNa albu je hodně co chválit. Ať už to jsou riffy ve skladbách „Mr. Sinister“, „We Came To Take Your Souls“ nebo třeba „Montecore“. Velmi zajímavá je i „Lucifer In Starlight“. Nejlepší je ale závěrečná „Son Of The Morning Star“. Jako jediná není vystavěná na kytarách, ale na klavíru. K Attilovi se zde na několik okamžiků připojuje i ženský vokál. Skladba má velký náboj, srší z ní temná atmosféra a mystika a má skvělou gradaci. Asi po dvou minutách se její nálada mění, ke slovu přichází bicí a v pochodovém rytmu bubnů začíná odříkávání, ve kterém uslyšíme již známé, zmíněné a lehce pozměněné „Let him come the number of the beast, for it is a human number…“. Lepší konec pro temné album ani nemohl být. Skvělý zpěv je, jak jsem již řekl, samozřejmostí.

Tahle německo-rumunsko-francouzská (za bicími sedí Stéfane Funèbre) kapela natočila album, které sice není nějak novátorské a zřejmě by nemohlo uspokojit posluchače, který hledá nové nápady. Naproti tomu, ti kteří hledají příjemný power/heavy metal navíc okořeněný mystikou a strašidelnější atmosférou, těm by se POWERWOLF mohli zamlouvat. A přiznám se, že jsem zvědav s čím přijdou příště. Na debutu podle mě vykročili poměrně rázně, doufejme tedy, že se bude dařit i nadále.