Empire - The Raven Ride (2006 / CD / Metal Heaven / heavy metal)

Empire - The Raven RideMožná jste si již všimli několika zpráv, které se na našich stránkách objevily a ve kterých se buď objevilo jméno Rolf Munkes nebo přímo název kapely EMPIRE. Je to proto, že nové CD kapely EMPIRE jednoho dne přicestovalo ke mně domů. S očekáváním jsem ho vložil do přehrávače a výsledkem jsem byl více než mile překvapen.

Od první, titulní skladby „The Raven Ride“, mě album chytlo a nepustilo ze svých spárů až do konce. Navíc, za mikrofonem stojí samotný Tony Martin. Ano, ten Tony Martin, který zpíval s BLACK SABBATH. Ani se mi tomu nechtělo věřit. Vůbec celá kapela EMPIRE je složená ze skvělých hudebníků. Kromě již zmíněných borců Rolfa a Tonyho tu máme ještě bicmana Andre Hilgerse (SILENT FORCE, AXXIS) a struny baskytary dráždí Neil Murray (ex-WHITESNAKE). Tato sestava sama by měla být zárukou jistého stupně kvality. Jenže EMPIRE se nespoléhají jen na zvučná jména, ale především na perfektní porci skvělé hudby. Pojďme do toho.

EMPIRE hrají heavy metal s hard rockovými prvky. Velmi zajímavě používají kláves. Jejich melodie vytváří jakýsi „vesmírný“ pocit. Zkrátka mi přišlo, jako bych byl ve vesmírném korábu a plavil se nekonečnými dálkami kosmu. Vím, zní to divně, ale přesně takový pocit jsem měl. A to hlavně ve skladbě „Carbon Based Lifeform“ a „Changing World“. Co se kláves týče, sice jsou jen v pozadí, ale velmi dobře dokreslují atmosféru poslechu. Kromě dvou již zmíněných třeba také v první „The Raven Ride“ kdy doprovází skvělé kytarové riffy, které lehce šplhají ze středních do středně vyšších poloh. Celkově „The Raven Ride“ má skvělou jiskru a patřičnou gradaci před refrénem. Ve dvojce „Breathe“ zase celou dobu slyšíte jakoby dýchání…parádní věc.

Většina skladeb je v pomalém tempu a kytarové riffy jsou poměrně těžké. Od první „The Raven Ride“ až po „Al Sirat – The Bridge To Paradise“ budete pouze pod tlakem pomalých a těžkých skladeb. To je možná jediná vada na kráse této desky. Skladby jsou téměř pořád v pomalém tempu. Šestka „What Would I Do?“ je balada, po které je na řadě opět další těžká pomalá heavy metalová skladba „Changing World“, která ani není tolik vystavěná na kytaře jako na base, bicích, klávesách a samozřejmě vokálu. Když už jsem zde nakousnul vokál, tak jen pro pořádek musím říci, že Tony zpívá skvěle a jeho hlas se mi k hudbě a k projevu EMPIRE nesmírně zamlouvá.

EmpireZáchranou od stále stejného tempa je osmička „Maximum“. Ta je opravdu svižná, šlape skvěle. Úvodní „Gimme more, gimme more for the love of God“ (snad jsem slyšel dobře, text jsem neviděl), si zapamatujete velmi snadno a rychle. Tuto pasáž, si budete s radostí odzpívávat a řeknu vám, že si jí v „Maximum“ užijete opravdu maximálně.

Devítka je potom další ojedinělá skladba. Je spíše rockovější a hlavně je její nálada poměrně přívětivá, bezstarostná a ne tolik temná. Většina skladeb má totiž hodně temný podtext a atmosféru. Na prvním místě mezi temnými kousky, je určitě závěrečná „The Devil Speaks, The Sinner Cries“, v závěsu následuje „Satanic Curses“ a určitě by se ještě něco našlo.
Album, i přestože je možná trošku stejnorodé, nabízí spousty kvalitní hudby. Pro příznivce heavy metalu je to určitě dobrá volba. EMPIRE sice nepřichází s úplně průkopnickou deskou, ale vše je zahráno perfektně a vytažené do posledního detailu. Takže závěr - skvělá práce.