Wisdom - Wisdom (2004 / MCD / vlastní vydání / heavy metal)

Wisdom - WisdomTak tady prosím pozor. Tady se nám zřejmě rodí nová nadějná kapela. EP kapely WISDOM nazvané „Wisdom“ obsahuje čtyři písničky a multimediální sekci s informacemi o kapele a videoklipem k písni „Strain Of Madness“. Nutno dodat, že všechno je perfektně udělané. Samozřejmě, že je perfektně proveden i obal a design alba. A teď malý bonbónek. Odkud myslíte, že WISDOM jsou? Z Maďarska. A přitom podle hudby, zvuku, aranží a vůbec celého provedení bych typoval zaručené líhně metalových kapel jako Německo, Finsko, Švédsko…ale Maďarsko? Ani náhodou. Je vidět, že i tato země se hrdě hlásí k heavy metalu a WISDOM jí zcela jistě ostudu dělat nebudou.

První skladba „Fate“ nás nejdříve vezme na bitevní pole. Nečekejte takovou vřavu jako třeba ve skladbě „War Of Wrath“ od BLIND GUARDIAN, ale na bitevním poli se ocitneme. Pak přijdou první kytarové vyhrávky a riffy a už zde máme zpěv. Stále přemýšlím, jestli se mi barva hlasu Istvana Nachladala líbí nebo ne, nicméně k hudbě WISDOM mi tak nějak dobře sedí a hlavně zpívá opravdu s přehledem, tak co se piplat v tom, jakou má barvu hlasu. Skladbě dominuje sborový refrén.
Následující „King Of Death“ je tentokrát o něco hutnější, ne tak rychlá, založená především na kytarových riffech a Istvanově vokálu. Musím přiznat, že zpěvná linka je hodně dobrá i když refrén má pravděpodobně lepší předcházející „Fate“.
WisdomTrojkou je „Strain Of Madness“, což je zřejmě vrchol celého EP. Začíná vybrnkáváním na akustickou kytaru, ke kterému se po chvíli připojí procítěný Istvanův vokál. Vybrnkávání netrvá nijak dlouho a ke slovu se dostávají elektrické kytary. Výborné riffy, které doprovází zpěv nás dovedou až k refrénu. Právě k této skladbě WISDOM natočili i video, které můžete vidět na tomto EP (nebo si stáhnout ze stránek WISDOM). Nutno říci, že video je hodně dobře udělané.

Závěrečnou skladbou je „Evil Disguise“. Úvod jako bych už někde slyšel nicméně si nemohu vzpomenout kde. Jenže zbytek skladby je čistý originál WISDOM, který opět nese patent skvělé zpěvné linky, kterou doprovází hodně dobře naostřená hudba.
Ještě malou zmínku k multimediální sekci. Má ji na svědomí kytarista Gabor Kovacs. Je opravdu moc hezky udělaná. Je vidět, že Gabor se vyzná jak v multimediálních věcech, tak v prohánění strun své kytary…

„Wisdom“ je povedená věc a věřím, že CD „Words Of Wisdom“, které vychází 9. října nebude o nic horší ba naopak budu moci ještě nějaký ten bodík přidat.

{jgtabber} [tab ==Seznam skladeb==]1. Fate, 2. King Of Death, 3. Strain Of Madness, 4. Evil Disguise[/tab][tab ==Informace==]Rok vydání: 2000
Vydavatel: Wisdom