Gallery Of Sound - Hegemony (2004 / CD / vlastní vydání / heavy-progressive metal)

Gallery Of Sound - Hegemonyřeknu vám, s čím se někdy můžete setkat na CD, to je až neuvěřitelné. Třeba tihle GALLERY OF SOUND. To je, prosím pěkně, rakouská kapela, která v roce 2003 vyhrála cenu o nováčka roku v jejich domovině. První cenou bylo nahrání a produkce alba. A tak se těchto pět hudebníků vydalo do studia, aby nahráli debut „Hegemony“.

Určit styl bude tentokrát pekelně těžké. „Hegemony“ je stylově velmi zvláštní hybrid, který lze vskutku těžko jednoznačně zařadit do nějakého stylu. Uslyšíte heavy metal, uslyšíte progressive metal, uslyšíte symfonické prvky…kapela vám opravdu nevěsí bulíky na nos, když tvrdí, že hrají jedinečný styl…potíž je ale trošku někde jinde.

Album mě absolutně nevzalo…s řeckou SARISSOU je to určitě to nejhorší, co jsem během svého působení jako redaktor na těchto stránkách slyšel. Kde se stala chyba? Podle mě GALLERY OF SOUND přichází s hudbou, která jako by nebyla. Melodie jsou buď hrozné nebo v lepším případě nevýrazné nebo nezáživné. Kytary zní, jako kdyby v hudbě GOS ani nebyly. Nemají žádný spád, žádnou energii, žádný šmrnc. Vše se jen tak nudně vleče. Co se zpěvu týče, za mikrofonem stojí zpěvačka. Zpívá dobře, jen má někdy až příliš ostré sykavky, což mi také zrovna moc příjemně nezní.
Některé skladby, jako třeba „Angels Or Beasts“ mají docela dobré riffy (v refrénu). Tady můžete slyšet ovlivnění třeba BLACK SABBATH. Trojka „The Feast“ se ještě také jakž takž dá poslouchat. Zde asi nejvíce můžete slyšet vliv DEEP PURPLE. Velmi zvláštní je ke konci jakýsi pokus o zrychlení, kde bicí na kratičký okamžik zrychlí, avšak zpěvačka jakoby se zapomněla a zpívá pořád stejně rychle…
Čtyřka „Who Told You“ je pro mě skoro jako noční můra. Progresivní písnička, nicméně kytara je vážně příšerná, vokální linka nic moc, bicí skoro žádné a celé je to podtržené neuvěřitelně chabým refrénem….výsledkem je, že veškerá vaše síla k poslechu desky je pryč.
Pětka je o téměř o tom samém, opět platí nevýrazné kytary, tentokrát si alespoň užijeme trošku lepšího refrénu. Následuje tajemně znějící balada „Broken Wings“, které sice není nijak převratná v porovnání s kopou jiných balad, nicméně na této desce je to možná to nejlepší. Příjemně se poslouchá kytarové vybrnkávání, zpěv a i refrén je tak nějak v pohodě. GOS sem necpou žádné divné postupy, takže tahle písnička působí jaksi normálně.
Gallery Of SoundHned další „Praying For Rain“ nás ale vrací zpět do království GOS, do těch hrozných kytarových riffů a všechno jede znovu. Vůbec není nic zvláštního na tom, když v těchto částech alba již budete podřimovat, klimbat nebo spát. I mě se to stalo. Vážně to není nic nenormálního. Pokud se probudíte u skladby „In Between“ nebo „Childern Of Wonderland“ tak zjistíte, že jste prakticky o nic nepřišli…až závěrečná „Stockings And High Heels“ je zase o něco lepší než ta hrůza, která plní tuhle desku…jenže lepší myšleno pouze v porovnání se zbytkem alba. Nelze srovnávat s řadou jiných kapel.

GALLERY OF SOUND jsou určitě hodně dobří hudebníci, to jim nikdo neupírá. Nejsou to žádní amatéři, ale nějak zapomněli na to, že v jednoduchosti bývá síla. Na album nacpali spoustu divných hudebních technik a to na mě moc kladně nepůsobí. Když by raději složili více chytlavých melodií, výsledek by byl lepší. Takhle ale jsou silnou konkurencí SARISSE a dokonce u mě dopadli hůř než celá SARISSA.

Hodnocení: 2/10