Misery Index - Discordia (2006 / CD / Relapse / US death-grind)

Misery Index - DiscordiaTak a máme tu co dočinění s další brutální grupou zpoza velké louže, která nám servíruje porci smrtícího kovu, a to velice svérázným způsobem. Po vydařené jedničce „Retaliate“  se pánové ozývají s druhým, neméně kvalitním albem. Jen ve stručnosti k přiblížení vzniku celé kapely. Chlapíci z DYING FETUS se po výtečném albu „Destroy the Opposition“ (2001) pohádali a část kapely si založila vlastní, a to s názvem MISERY INDEX – jak originální název. Podle toho názvu si člověk může myslet, že jde o jakousi punkovou legendu, ale stačí jedna skladba a člověk hned ví, o čem že to doopravdy je. I když je fakt, že v některých textech si s punk/hc kulturou nezadají. Jejich sestava je co do historie velice pestrá, nato že hrají „pouhých“ pět let. Např. bývalý bicmen Kevin Talley nyní vypomáhá na koncertech mlátit škopky u HATE ETERNAL.

Ale zpět k hudbě samotné. Nečekejte nic jiného, než takový ten hudební mix, na který jste zvyklí u DYING FETUS, s tím, že ten deathmetal zde převažuje. Ještě mě při poslechu napadla možná i větší podobnost s legendou TERRORIZER. Tam zpěvák podobně frázuje, ale kytary tady znějí ještě o dost hutněji – ach jak se ten zub času podepisuje na zvuku veškerých nahrávek.  Nebo vám taky někomu připomenou death-grindovou mlátičku NAPALM DEATH. Ale pánové z MI myslím dávají do hudby víc, je zde cítit daleko víc nálad, změn temp a i melodiky! Můžu říct, že melodičtější grindové skladby (jak se tomu sousloví dohromady nechce) jsem snad do dneška ještě neslyšel. Že to opravdu nejde dohromady? Tak si desku pořiďte a posuďte sami!

Misery IndexZabíjející zvuk je v dnešní době již samozřejmostí. Další kapitolou je určitě textová stránka. Jednak jsou texty klasické deathmetalové, bojovné i s hřbitovní až hororovou tematikou a také týkající se lidské kultury jako globálu, kam se řítí civilizace, její chování k matičce přírodě, aj. A nezastaví nás ani varování v podobě smrtonosných hurikánů Katrina a jim podobných.

Na to, že mě grindová škatulka zas až tolik u srdíčka nebere, můžu říct, že si mne tohle album docela získalo. To, že vydává kapela s prvním i druhým albem tak výborný materiál určitě o něčem svědčí. Podobná myšlenka mi vyvstala na mysli kdysi při poslechu THE HAUNTED a jejich stejnojmenného debutu. Že by geniální muzikanti, říkal jsem si? Nene. Po pár týdnech jsem se kdesi dočetl, že se vlastně jedná o pohrobky švédské legendy AT THE GATES. Tady je podobný příklad toho, kdy kapela vznikne z již delší dobu aktivních muzikantů a po čase může být ještě úspěšnější, než jejich mateřské kapely, teď si vzpomínám, že to platí vlastně i u již zmíněných HATE ETERNAL.