Eldritch - Neighbourhell (2006 / CD / Limb Music / heavy-power metal)

Eldritch - Neighbourhell Tak jsem zase o něco chytřejší. Lépe řečeno, poznal jsem další kapelu, která toho má už docela dost za sebou a přitom jsem o nich nikdy neslyšel. „Neighbourhell“ je již šestým albem této smečky. Někdy je vážně zajímavé, že ač se člověk snaží mít sebelepší přehled, stejně po nějaké době narazí na kapelu, která toho už má dost za sebou a přitom o ní nikdy neslyšel. To je tedy překvapení číslo jedna. Překvapení číslo dva je, že kapela ELDRITCH pochází z Itálie. Já je typoval na Ameriku, či Německo a ona Itálie. I když s Amerikou jsem se zase tolik nemýlil, protože post zpěváka obsadil americký vokalista Terence Holler. Hlasově bych ho asi nejvíce přirovnal k Thomasu Laaschovi z německé kapely CHINCHILLA, ale to pouze v některých pasážích (skladba „Save Me“).

Začnu tím, co mě na albu „Neighbourhell“ nezaujalo, jelikož je toho méně. Jedná se o tři písničky. První je „More Than Marylin“, což je taková zvláštní skladba, která na mě působí dojmem, že měla být baladou, ale na poslední chvíli si to někdo rozmyslel a oblékl ji do metalového kabátu. Ani hudebně není nic moc. Dále se jedná o devítku „Toil Of Mine“, která je hodně chaotická a postrádá pro mě jakoukoli známku melodie (snad možná až na refrén). A podobně je na tom i desátá „The Rain“. Není to takový chaos jako předchozí kousek, ale není nějak výrazná.

A teď k tomu lepšímu, čímž mě ELDRITCH hodně mile překvapili. Jejich heavy/power metal je nesmlouvavý a velmi agresivní, čas od času jako bych slyšel i thrash metalové vlivy. Občas podráždí naše sluchovody několika skřípavými tóny („Bless Me Now“), které ale ELDRITCH nesmírně sluší…Dobře si pamatuji, jak jsem si říkal, že italská metalová scéna nemá nic moc co nabídnout, ale zdá se, že ELDRITCH jsou důkazem opaku. Nebo je to ona výjimka potvrzující pravidlo? No uvidíme, co italská scéna přinese do budoucna…Nyní ale k albu „Neighbourhell“.

EldritchPrvní tři skladby mi doslova vyrazily dech. ELDRITCH naladí heavy/power metalovou notu a z té neustoupí po celou dobu poslechu. Rozhodně nemíní nějak výrazně měnit tempa nebo nálady. Žene se kupředu jako býk po rudé muletě. Nejdrtivější skladby jsou pravděpodobně dvojka „Save Me“ a trojka „Bless Me Now“. Čtvrtá „The Dark Inside“ má hodně dobrý mohutný refrén. Další hodně dobrá věc je „Standing Still“, která především ve slokách má parádní údernost. Dobře šlape i šestka „Come To Life“ nebo závěrečná „Second World“, která asi jako jediná poskytuje prostor i akustické kytaře.

Je pravda, že v poslední době se mé recenze stávají jakousi přehlídkou vysokých čísel. Ale co má člověk dělat. ELDRITCH prostě hrají hodně od podlahy, hodně surově a hodně dobře. Tady se prostě nedá hodnotit nízkou známkou. Jestli máte rádi hodně úderný power/heavy metal, pak by ELDRITCH měli být tou pravou volbou pro vás.