Code Of Perfection - Last Exit For The Lost (2006 / CD / Limb Music / instrum. hard rock-metal)

Code Of Perfection - Last Exit For The LostNa začátku roku 2006 se objevilo debutové album kapely CODE OF PERFECTION „Last Exit For The Lost“. CODE OF PERFECTION je kapela, složená ze třech členů. Zakládajícím členem je kytarista Thorsten Koehne, (ex-DEMON DRIVE). S ním v kapele ještě působí japonský baskytarista Keisuke Nishimoto a bubeníkem je Thorstenův krajan Frank Kraus, který s Thorstenem působil i v DEMON DRIVE.

Osm skladeb z jejich debutu jsou čisté instrumentálky, pouze třem skladbám se dostalo exotického koření, jakým zpěv na této desce je. Jedná se o skladby „Miracle Times“, „Walkin´ On A Thin Ice“ a „Superwoman“. Zpěv na tomto albu obstarává hostující Carsten Lizard Schulz. Kromě něj se zde ještě jako hosté objevují například kytarista Alex Beyrodt (SILENT FORCE, ex-SINNER) nebo klávesák Ferdy Doernberg (Axel Rudi Pell, Roland Grapow).

Zbývajících osmička skladeb představuje jen instrumentální přehlídku všech hudebníků. Ať už jde o skladby svižnější, baladičtější, melodické nebo méně melodické, všechny kousky mají minimálně jedno společné. Tím pojítkem, ať už mezi instrumentálkami nebo mezi zpívanými skladbami, je jejich vysoká kvalita. Všichni zúčastnění hudebníci předvádí perfektní výkon a je vidět a hlavně slyšet, že mají své nástroje v moci a přesně vědí, kam míří. Navíc, z kapel, které znám, mi CODE OF PERFECTION nepřipomínají nikoho. Určitě je zde jistá inspirace kytarovými mágy jako třeba Stevem Vaiem či Joem Satrianim. Pravda je, že se v této oblasti tolik nepohybuji, ale z toho co znám můžu soudit, že se CODE OF PERFECTION nijak nesnaží je vykrádat.

Na „Last Exit For The Lost“ najdete především hard rockově laděné skladby, někdy s heavy metalovou příměsí. Pokud CODE OF PERFECTION potřebují trošku přitlačit na pilu, nezačnou hrát nějakou hutnou hudbu, spíš přidají pár nemelodických okamžiků. No pár. CODE OF PERFECTION jimi moc nešetří. Třeba dvojice skladeb „evil:FEX“ a „Psychotic Nightmare“ jsou toho jasným důkazem a podobně je na tom i „Polka Beats Stampede“. Přiznávám, že zrovna tyto chvilky ne mě moc nepůsobí, nicméně zas tolik mě to nepřekvapilo. Kapely podobného typu prostě experimentují a proto i tyto momenty mají na desce své místo. Pokud by tam nebyly, deska by byla zcela určitě ošizená.
Nejvíce mě asi oslovily pomalé skladby „Hearts In Atlantis“ a „Underneath A Blue Kiss“, ale i rychlejší „Flyin´ High“ nebo „Shred It!“.

„Last Exit For The Lost“ je hodnotné album, které, jak jsem již naznačil o pár řádků výše, ocení především ti, kteří nedají dopustit na kytarové mágy. Ale i pro ostatní má deska své kouzlo a 47 minut, které strávíte jejím poslechem, uplyne velmi rychle a příjemně.