Fénix - Láska až za hrob (2006 / CD / vlastní vydání / heavy metal, hard rock)

Fénix - Láska až za hrobMožná někdy před půl rokem jsem tu recenzoval demo kapely FÉNIX. Tehdy jsem nejvíc hartusil nad výkonem tehdejšího zpěváka kapely Romana Hoška. Jenže při zrodu recenze na demo „Zůstaň věrnej…“ již kapela disponovala novým vokalistou Zdeňkem „Stevem“ Vondrákem. Své očekávání ve zlepšení jsem vyjádřil tedy již v recenzi na demo a nyní se mi naskytla příležitost posoudit, jak je to s vokálem (a hudbou) nyní. Takže tedy...

„Láska až za hrob“ není nijak složité album. Nemusíte ho poslouchat několikrát, aby jste do něj pronikli a pochopili o čem bude. Je to naprosto jednoduchá, přímočará hudba. To se od minule nijak nezměnilo. Pokud jde o zpěv, „Steve“ má barvu hlasu hodně podobnou bývalému vokalistovi FÉNIX, a tak tedy po pěvecké stránce také žádná moc velká změna, ačkoli je pravda, že „Steve“ zřejmě zpívá o trochu lépe. Závěrem obecného porovnání jen zmínka o zvuku. O sto procent lepší, ale kdo by se divil, když se porovnává demo s albem. Tolik o albu zhruba, nyní se ponořme hlouběji.

Prvním problémem tedy, jak už jsem naznačil, je jednoduchá hudba, která je na jedno brdo. Skladby se vám docela brzy oposlouchají a po prvních dvou vlastně ztratíte jakoukoli soustředěnost k poslechu. Kromě vesměs nevýrazné hudby je tu ještě jeden problém. „Steve“ se hodně často cpe do výšek, ačkoli je slyšet, že to není zrovna jeho parketa. Především jeho hlas je ve výškách dost neposlouchatelný a nepříjemný. Takhle je například zcela zkažená poslední skladba „Jack Rozparovač“, která by možná mohla být vcelku slušným kouskem na albu, ale díky refrénu, kde jsou hlasy navrstvené tak, že jednou „Steve“ zpívá hluboko a současně i vysoko, je vše v tahu.

FénixJako slušné kousky hodnotím první dvě písně. „Láska až za hrob“, která je svižná, dobře se poslouchá a především druhý hlas v refrénu jí dodává šťávu. Vůbec refrén je hodně dobrý. Jediné, nad čím stále přemýšlím je, co mi připomíná kytara, která se přidává před nástupem refrénu. Další skladba, která se dá poslouchat, je druhá „Kopretina“. Je to hard rocková věc se vcelku zdařilým textem a dobrými riffy.
To je ale asi tak všechno. Hudebně se až do konce alba už nic moc překvapivého neděje, „Steve“ se pouští do výšek a texty se stávají více méně uvolněné.

Z hudby FÉNIX je jasně slyšet, že hrají spíš pro radost a zábavu. S takovouto deskou je zřejmě nemožné udělat nějaký větší průlom. Úspěch může mít u skalních fanoušků kapely. FÉNIX přišli tak zhruba s tím samým, co nabídli na demu „Zůstaň věrnej…“ Pravda je, že žádný zázrak jsem stejně nečekal.

Hodnocení: 4/10