The Order - Son Of Armageddon (2006 / CD / Dockyard 1 / hard rock)

The Order - Son Of ArmageddonPokud někdo znáte kytaristu Bruno Springa a kapelu GURD, měli byste nyní zbystřit, jelikož právě Bruno hraje v THE ORDER. Pokud patříte do druhé skupiny, do které patřím i já, tj. že jste první dvě zmíněná jména ani neslyšeli, avšak můžete hard rock…tak věnujte několik příštích minut této recenzi.

Album na mě zapůsobilo takovým „špinavým“ a drsným dojmem. Už jen obal tomu napovídá. Samozřejmě mám pro toto tvrzení i další fakta. Super hrubý vokál a porce riffů, které si neberou žádné servítky, toť jen další skutečnost, která tomu napovídá. Do společnosti skladeb, které bych přirovnal k jakémusi podsvětí, které je plné vrahounů a podobných kriminálních živlů (některé texty, vokál a riffy ostré jako čepel dýky Meckieho Messera mě donutily k tomuto přirovnání), byla doslova uvržena jedna balada, která je však velmi milá a něžná. V porovnání se zbytkem alba, které se jeví jako parta ostrých gangsterů s těmi nejlepšími kubánskými doutníky, je to něco úplně jiného. Podobně trochu vybočuje i „As One Tonight“. Tyhle dvě skladby jsou takové černé ovce, jelikož jsou vcelku mírumilovné. Jinak se ale mějte na pozoru před zbývající partou, protože ta se s vámi už mazlit nebude a běda vám, jestli s ní nebudete zadobře.

The OrderAbych nemluvil jen takhle do větru. Hudba je klasický hard rock tu a tam ovlivněný „moderním“ metalem. Třeba v první skladbě jsem měl pocit, že budu mít co do činění s kapelou ve stylu GODSMACK atd. Naštěstí se tak nestalo. Naštěstí říkám proto, že se ve stylu, který hrají GODSMACK nevyznám (nehledě na to, že podobný styl nemám příliš v oblibě). Ony moderněji znějící prvky jsou znatelnější v úvodu alba, postupem času jakoby mizí a ke slovu se dostává jen poctivý hard rock. Poznávacím znakem THE ORDER je vokalista Gianni Pontillo a jeho skvěle ostrý hlas, splňující s prstem v nose všechny požadavky pro hard rock. Sedmá skladba „As One Tonight“ mi díky úvodu připomněla „From Here To Eternity“ od IRON MAIDEN. A její prostřední pasáž je nasáklá rock´n´rollovou lehkostí. Balada „Love Died“ je velmi příjemná. Tyto dvě věci jsou spíše „přátelské“, na rozdíl od zbytku alba, od těch tvrdých hochů, kteří vám vrazí kudlu do zad, když si je znepřátelíte…no a jsem u té gangsterské tematiky znovu.

Švýcaři THE ORDER sice nenahráli nic moc převratného, ale „Son Of Armageddon“, ač tomu obal nenapovídal, je poměrně dobrou deskou. Pokud máte rádi hard rock, tak se po „Son Of Armageddon“ poohlédněte. Myslím, že zklamaní nebudete.

Vydavatel: Dockyard 1

Domovské stránky: The Order

1. Madmen With Loaded Guns