Sandalinas - Fly To The Sun (2008 / CD / Metal Heaven / melodic metal-rock)

Sandalinas - Fly To The SunMožná že jste se již někdy setkali s formací, která nese jméno SANDALINAS po kytaristovi Jordi Sandalinasovi, který pochází ze Španělska. Toto uskupení vydá v nejbližších dnech své druhé album „Fly To The Sun“ a s čistým srdcem vám již teď prozradím, že se máte na co těšit.

Ještě než se ale pustím do analýzy tohoto alba, představím vám trochu blíže kapelu samotnou. Jordi se spojil se známými muzikanty, a tak se můžete těšit na zpěváka Ricka Altziho (AT VANCE), Patrika Johanssona (Yngwie Malmsteen) za bicími, Micka Cervina z BLACKMORE´S NIGHT, který se chopil basy, a klávesistu Eliase Holmilda z DRAGONLAND. Úlohy hostů na albu se ujala taková esa, jakými jsou klávesista Derek Sherinian (DREAM THEATER) a kytaristé Chris Caffery (SAVATAGE) a Andy LaRocque (KING DIAMOND), který navíc SANDALINAS produkoval a postaral se i o mastering. A aby byl výčet kompletní, obal alba zpracoval Derek Riggs, kterého můžete znát díky spolupráci s IRON MAIDEN či STRATOVARIUS. A nyní konečně k albu samotnému.

Jeho největší síla nespočívá v zářivých jménech muzikantů, kteří na něm pracovali, ale v jeho rozmanitosti a nápaditosti. Úvodní song by se dal s klidem zařadit do power metalové škatulky. Nečekejte ale klasický ječák, Rickův hlas je typický spíš pro hard rock. To však neznamená, že by Rick měl s touto písní nějaké problémy. To ani náhodou. Zvládá ji bravurně. „Fly To The Sun“ je však jediná power metalová píseň celé placky. Ostatní skladby jsou laděny spíš hard rockově, asi proto, aby lépe seděly Rickovu hlasu. I tak ale platí, že jednotlivé rockovější písně mají co nabídnout a nezní vždy stejně. Nutno ale podotknout, že skoro ve všech hard rockových písních je cítit lehký dotek z tvorby Axela Rudiho Pella a osobně se nemůžu ubránit především vzpomínce na album „Black Moon Pyramid“. Určitě za to může hodně hlas Ricka Altziho, který velmi připomíná Jeffa Scotta Sota. Na obranu SANDALINAS musím říci, že to jsou vždy jen krátké momenty, které tvoří stěží 1 % dané písně. Skladba „Double Cross“ představuje návrat na metalové pole, „Back From The Light“ je sotva minutová skladbička, která je přesto velmi pěkně zkomponovaná. Podobné intermezzo svědčí o dostatku nápadů a přes svou nenápadnost má na albu silnou pozici a nahání body.

SandalinasPoslední čtyři skladby se od předešlé části alba liší svou atmosférou. Jsou melancholičtěji laděné. Mezi tuto čtveřici patří dvě pěkné balady a song „The Healer Talks“, který podle mě vévodí celému albu. Úvodní kytarová melodie je kouzelná a vždy vás přinutí pohupovat hlavou do rytmu. Postupem času nabírá na síle a najednou na vás spustí elektrické kytary a především Rick, který za mikrofonem doslova čaruje a nutí vás obdivovat svůj ostrý hlas.

Podtrženo sečteno, „Fly To The Sun“ mě rozhodně mile překvapilo, ačkoli do kolen mě ještě neposlalo. Má určité mezery, které ale nejsou nijak závažné. Navíc díky stylovému záběru může zaujmout jak rockery tak fandy melodického metalu. Pokud patříte do jedné z těchto skupin, pak si album určitě sežeňte.

Domovské stránky: Sandalinas

1. Fly To The Sun
2. Never Seen Before