Mass Extinction - Creations Undoing (2007 / demo / Underground Movement / thrash metal)

Mass Extinction - Creations UndoingIrští MASS EXTINCTION jsou další z mladých kapel hoblujících nářezový přímočarý thrash metal vycházející z old schoolových klasik, samozřejmě se současným moderním zvukem. Podobně jako jejich souputníci v tomto oboru – např.Evile, či Flesh made sin. V červenci 2007 nahráli čtyřskladbové demo Creations Undoing, tak se mu pojďme trochu podívat na zoubek.

Jak jsem již nastínil, jedná se o klasický nášup v duchu old school thrashe v moderním hávu. Hodně našláplé riffy, bicí znějí na můj vkus možná až moc plechově. Refrény jsou hodně úderné a jsou zde slyšet zdvojené vokály. Dobře zapamatovatelné jsou zejména hlavní nápěvy skladeb Global assassin a Bodies for slaughter. Také zde slyšíme správně neurvalá sóla, prostě nechybí zde žádný základní element pořádného thrash metalu. Čtvrtou a bonusouvou skladbou je pak cover od nestorů bay arey-VIO-LENCE. Jedná se o poměrně povedený cover a kapela vtiskla této skladbě svůj ksicht tak, aby celkovým vyzněním výrazně nevybočovala od vlastní tvorby MASS EXTINCTION. Troufám si tvrdit, že Vio-lence by opravdu dost možná zněli takhle nějak, kdyby tvořili v současné době.

Celkově mohu říci, že MASS EXTINCTION sice netvoří nějakou světabornou hudbu, která by tu už dostkrát nebyla, ale rozhodně jejich čistý nekompromisní thrash přijímám mnohem raději, než dnešní nudné thrashcorové a metalcorové výplody spousty mladých kapel, které jsem často nucen recenzovat. Tohle je pořádná porce prdel nakopávající muziky, která moje uši rozhodně nezkalme, i když třeba takové Evile ze sousedního ostrova mám ještě o chlup raději.

Domovské stránky: Mass Extinction

1. Bodies For Slaughter
2. Manipulating Evolution