Porta Inferi – Fire Road (2009 / demo / vlastní vydání/ heavy-power metal)

Porta Inferi - Fire RoadJe skutečně nutné, aby vznikalo takové nechutné množství metalových kapel? Už jste si tuhle otázku někdy položili? Už jste někdy přemýšleli, co vede mladé více či méně talentované hráče k tomu, aby nahráli nějaké CD? Někdy jde skutečně jen o ztrátu času.

Co říci k mladé, začínající kapele PORTA INFERI? Jejich první demo nesoucí název „Fire Road“  rozhodně tak katastrofálně nedopadlo, ale že by nějak ohromilo, to se taky říct nedá.

V první řadě nahrávku rozhodně sráží dost nepovedený zvuk. Samozřejmě jen blázen a neználek by od dema začínající kapely čekal nějaký krystalický a vybroušený zvuk. Neříkám, že je to něco překvapivého, ale nahrávku to kazí. Co se obsahu týče, to je věc maličko komplikovanější. EP obsahuje čtyři skladby s celkovou stopáží kolem osmnácti minut. První „Pact With Devil“ startuje uši trhající falzetový výkřik působící dost nejistě. A to nejen výkřik. Celá nahrávka je ve zpěvu dost nejistá. V některých polohách to skutečně skřípe, ale věřím, že tohle se povede časem vypilovat. Píseň samotná není špatná, celkem se povedl refrén a příjemně se poslouchá. Jen je maličko nedotažená do konce. Potenciál jednoznačně má, ale určitě by to chtělo ještě nějak okořenit. To samé by se dalo říct o „Fire Road“. Refrén je opět nádherný, ale zbytek je poněkud nudný, neoriginální až otravný. Jako plus ovšem přičítám klávesy, které perfektně sedí. Pod číslem tři se skrývá balada „Desert Of Lost Souls“ a asi nejslabší článek celé čtyřky. Jde o hodně pomalou a nechutnou píseň, která ve mně vzbuzuje odpor. Její jednoduchost a neustálé opakování mi nedělá dobře. Takový soundtrack k nudě. To poslední „Tears In Rain“ působí jako parádní vzpruha. Na začátek drsné řeči do zvuku padajícího deště a pomalý akustický rozjezd, ale po chvíli už se alespoň něco děje. Opět jako tradičně skvělá a chytlavá melodie a líbivý klávesový doprovod. Možná, že by skladbě více slušelo rychlejší tempo v akustických pasážích, ale v tom bych neviděl problém.

Hodněkrát jsem nahrávku poslouchal a snažil se najít každý dobrý okamžik. Někdy jsem byl totálně znechucen, někdy zase naopak potěšen. Pokud se kapela chystá vydat v budoucnu průměrnou desku, měla by nahrát k těmto čtyřem skladbám už jen samé dobré, protože ty průměrné a hrozné již nahrát dokázala. Navíc zlepšit zvukovou kvalitu a více jistoty za mikrofonem. Nebude to lehké, ale věřím, že to kluci z PORTA INFERI dokáží.

Hodnocení: 4,5/10

Vydavatel: Porta Inferi

Domovské stránky: Porta Inferi