Cooper Inc. – Pulling The Trigger (2009 / CD / CTM Christones / hard rock)

Člověk se někdy setká s nahrávkou, která se zdá být dokonalá. Zkušení a zavedení hudebníci vytvoří poctivou muziku, dostanou se pod křídla podobně zkušeného a zavedeného producenta, vydají album, kterému se dostane slušné propagace. Může se zdát, že výsledkem této rovnice musí být zákonitě úspěch, ale v případě „Pulling The Trigger“ tomu tak není. Do celé této matematické hříčky totiž vstupuje ještě jeden člen. Styl, který si tito hudebníci zvolili. Druhým háčkem pak je, že výsledek těchto rovnic bývá vždy značně variabilní, neboť i drobná odchylka jej může zcela změnit a pravděpodobnost, že k podobné odchylce dojde, je poměrně vysoká.

COOPER INC. dali dohromady zpěvák John Cuijpers (AYREON) a bubeník Hans in´t Zandt (VENGEANCE). K nim se později přidává kytarista Christian Tolle a producent celého projektu – Michael Voss – ke kapele doplní basáka Matthiase Rethmanna. COOPER INC. jsou na světě.

Mám-li vycházet z úvodní rovnice, pak řeknu, že všichni hudebníci jsou vskutku vážení. Producent jakbysmet, ačkoli pokud někdo z vás četl mou recenzi na sólovku Berta Heerinka, patrně mu neušel můj názor na přítomnost Michaela Vosse na nahrávkách, které produkuje. Naštěstí v případě „Pulling The Trigger“ se zas až tolik neangažuje. Propagace výsledného alba je slušná a promo materiály na něj pějí chválu, jak jen se dá. S tímto se dostáváme k výsledku, který však jaksi není v souladu s chválícími promo materiály. Ačkoliv album má prakticky vše, co by mělo mít, dohromady to prostě nějak nefunguje. Chybí zde jedna hlavní přísada a tou je nějaký výraznější tah na branku, nějaká šťáva. To je něco, co je obzvlášť v hard rockové muzice naprosto nezbytnou součástí. Pánové ji bohužel vypustili a hned zde máme jaksi prázdné album. I když řada skladeb má dobrý potenciál, v celkovém souhrnu všechny více méně splývají. V mysli mi výrazněji utkvěly pouze slušně našláplá „Déjà Vu“ (francouzštináři pozor, výslovnost je zde obětována na úkor rýmu) a sedmá „Who Gives You The Right“, která mě naproti tomu celkem solidně irituje. Jediným zajímavějším momentem, podívám-li se na desku komplexně, jsem shledal závěrečný ženský vokál v písni „Let Me Out“. Rozhodně ještě musím zmínit hosty Douga Aldriche (WHITESNAKE) a Vinnyho Burnse (DARE, ex TEN), kteří oba přispěli sólem, každý do jedné písně.

Výsledek naší rovnice je tedy následující: COOPER INC. ustrnuli zhruba v půli cesty. Album má všechny formální náležitosti, některé skladby působí dobře, dokonce zde najdete i jistý stupeň rozmanitosti. Přesto se stále jedná o nemastnou, neslanou nahrávku. V konečném důsledku tak zapadá do hard rockového průměru - lehkého nadprůměru.

Vydavatel: CTM Christones

Domovské stránky: Cooper Inc.

1. All Of You