Grimmstine - Grimmstine (2009 / CD / Metal Heaven / heavy metal)

GRIMMSTINE. Možná je třeba vám tuto kapelku představit, i když je možné, že její členy znáte. Už jenom název vám může hodně napovědět. GRIMMSTINE je totiž jednoduchá skládačka, kterou tvoří  jména zpěváka Stevea Grimmetta a kytaristy Stevea Stina. Jak známo, Steve Grimmett se pohybuje spíše v hard rockových luzích a hájích. Na scéně se objevil v osmdesátých letech dvacátého století jako zpěvák GRIM REAPER, což ho vyneslo mezi slavné. Po GRIM REAPER se odebral do ústraní, následně o něm bylo slyšet ještě v souvislosti s LIONHEART, na kterém se podílel. A nyní si jej můžeme vychutnat ve společnosti kytaristy Stevea Stina, bubeníka Davea Johnsona a basáka Hata.

Celý počin otvírají struny španělky. „Memories“, takový je název intra. Lehce melancholická nálada intra nedává najevo to, co má přijít. První plnohodnotná skladba si nebere žádné servítky, vtrhne do vaší hlavy bez pozvání. „911“, výbušná pecka, kterou tvoří dunivé zvuky bubnů a kytarové sólíčko, jehož melodie se proplétají přes hlas Stevea Grimmetta. Je to lehce třaskavá látka a jako otvírák povedená volba. Ale nebuďme pouze u první pecky. Další věc, která mě zaujala, je "It's Over". Už pouhý začátek, který tvoří velmi hravé kytarové vybrnkávání, je fascinující. Ačkoliv má lehký melodický úvod, tak píseň jako taková je dosti hutná a heavy. Jednoduše nenechte se zmást. Na „Grimmstine“ najdete několik dobře dunících skladeb jako je "Afraid Of The Dark" nebo "Supernatural". Jsou tu i srdceryvné balady – které doprovází vybrnkávání a ten sladký tón hlasu, který ovládá téměř každý zpěvák – "You'll Never Know" a "This Don't Look Like Love To Me", které mluví za vše. Co mě z alba dostalo nejvíce? Je to podle mě jedna z nejlepších písní na desce, pokaždé, když jí slyším mívám husí kůži. "Straight As An Arrow" si dovoluji označit za jistou třaskavinu. Začátek se nese na naléhavých tónech kláves, které po chvíli doplní tvrdé rify kytary a ostrý zpěv. Tato věc mě opravdu unesla.

Měla-li bych to vše shrnout, tak celé dílo je velice vyvedené. Nedá se říci, že „Grimmstine“ je album, kde si každý najde něco, co se mu bude líbit, to v žádném případě. Počin jako takový se nese v silném duchu heavy metalu. Nutno zmínit, že propracovanost jednotlivých skladeb je obdivuhodná, dominantní postavení zde mají kytarová sóla a dunivý zvuk bicích, hlas zpěváka už jen dokresluje celý obraz. Právě sóla elektrických kytar, kterých je na albu nespočetné množství, ho dělají výjimečným. Také je nutno dodat, že CD čítá 14 skladeb, což je na dnešní poměry pěkný výtvor.

Konečný verdikt nad GRIMMSTINE si každý dotvořte sami za sebe, ale pro mě je to nadaná formace se smyslem pro tvrdý metal. Jen tak dál!

Domovské stránky: Grimmstine

1. Memories