Angels Of Babylon – Kingdom Of Evil (2010 / CD / Metal Heaven / heavy metal)

Hodnocení uživatelů:  / 4

Čas od času se na hudebním poli objeví nové seskupení, složené ze zvučných jmen, známých zejména ze svých domovských kapel. Někdy takovéto „hvězdné“ sestavy nedělají dobrotu, někdy naopak vytvoří perfektní materiál. Jednou z takových kapel je heavy metalová americká mlátička ANGELS OF BABYLON. A sestava? Bicí Rhino (MANOWAR), basová kytara David Ellefson (MEGADETH) a spolu s nimi (asi méně zvučná jména) vokalista David Fefolt a kytarista Ethan Brosch. Poslední dva jmenované bude asi málo kdo znát, ale v případě basové kytary a bicích je to jednoznačné a nelze pochybovat o tom, že se spojili kvalitní a zkušenostmi oplývající hudebníci.

Pod celkem kýčovitým názvem ANGELS OF BABYLON vydávají v těchto dnech první (kdo ví, kolik jich bude ještě následovat, zda-li vůbec nějaké) desku s názvem „Kingdom Of Evil“.  Jde o poctivý heavy metal se vším, co k němu patří, takže sborové zpěvy a jednoduché chytlavé melodie vedené spíše ve středním tempu. Musím říct, že celá deska mi připomněla (a to nejen zabarvením hlasu Davida) nedávno recenzovanou desku Ronnyho Munroa, bývalého zpěváka METAL CHURCH. Což asi není zrovna nejlepší vizitka pro celou kapelu. Jde o velice podobnou, chladnou a horkou jehlou šitou hudbu, které chybí tah na branku a větší propracovanost. On i uječený (i když ne vyloženě špatný) a typicky heavy vokalista David zrovna na kvalitě nepřidává. Přirovnal bych ho někam mezi Ronnyho Munroa a Apolla Papathanasia z řeckých FIREWIND. A vlastně i pohled na logo a nápis kapely silně připomíná provedení bookletu poslední vydané desky Řeků „Live Premonition“. Nakonec i s hudebním obsahem to není kdovíjak slavné. Ne snad že by šlo o nějaké vykrádání, tohle by nevykradli opravdu nikde. A pokud ano, tak by to byl lup opravdu hodně nešťastný. Skladby jsou zbytečně utahané, chladné a jejich kompoziční struktura rozhodně neodpovídá složení kapely a očekávaní do ní vkládané. Jeden by čekal maličko odvaz a ne soundtrack k nedělní nudě. Písně jsou vystavěné na jednom stále se opakující riffu a k tomu vhodně zvolené melodii, která svým kolovrátkovým opakováním vleze do hlavy i otrlému vzdorujícímu. K tomu všemu jako blýskavé pozlátko přihozené klávesové party. Ty světlejší a živější momenty přicházejí se skladbami jako úvodní „Conspiracy Theory“, která má jako jedna z mála opravdu „koule“. Valí se tak nějak nenápadně rychle, že působí jako nějaké intro či předehra. Příjemně se poslouchá i „Kingdom Of Evil“ (zde je zajímavé se zaposlouchat do práce klávesáka, který mastí v refrénu téměř pořád tentýž tón) s úvodem jako z filmu Desperado nebo „Angels Of Babylon“. Když už jsem zmínil klávesy, tak těch je na desce využito celkem hojně, na heavy metal možná až nezvykle. Slouží však pouze jako jemné dobarvení, než pro tvoření nějakých náročnějších struktur. Dobarvují tak poměrně hutnou a sevřenou atmosféru. Nevím, jestli to měl být záměr, ale občas jsem při poslechu „Kingdom Of Evil“ pociťoval stavy deprese. Název desky by snaze o toto odpovídal. A jak se sluší a patří, zařadila kapela též jeden posmutnělý ploužák s názvem „Tears Out My Heart“, který díky naléhavému vokálnímu projevu celkem příjemnou záležitostí, stejně tak jako„Oh How The Mighty Have Fallen“, která sice není kdo ví jak perfektní, ale má v sobě alespoň tu živelnou heavy energii, které na desce není zrovna na rozdávání.

Co o celé desce povědět závěrem? Asi to, že jsem čekal rozhodně více. Více všeho co má dobrá deska mít. Nápady, nasazení, originalitu a zábavnost. Z těchto atributů má „Kingdom Of Evil“ jen poskrovnu a převládají spíše kýče a nuda. Třeba se to příště povede lépe, jestli teda nějaké příště vůbec bude. Mám ten pocit, že by se nic nestalo, pokud by se druhá nahrávka nekonala. Nicméně pokud už přeci, alespoň osobně vím, že nemám očekávat zázraky.

Hodnocení: 5,5/10

Domovská stránka: Angels Of Babylon

1. Conspiracy Theory