Bad Habit – Timeless (2010 / CD / AOR Heaven / melodic hard rock)

Švédská formace BAD HABIT není žádným hudebním nováčkem. Fanouškům přináší radost již od roku 1986. O rok později vydali své první mini-album „Young & Innocent“ a naposledy se připomněli před rokem a půl albem „Above And Beyond“. Po tomto studiovém CD si na své konto připisují kompilaci nesoucí název „Timeless“.

„Timeless“ není jediným „bestofkem“ této pětice muzikantů – jejich první vyšlo roku 2000. Jedná se tedy o podobnou situaci jako u kapely DRIVE, SHE SAID, jejíž kompilační CD se ke mně dostalo zhruba před měsícem. Možná si pamatujete mé zklamání nad zařazením velkého množství starších písní, zatímco posledním deskám byl věnován minimální prostor. K čemu vydávat dvě „bestofka“, když jako by jedno vypadlo z oka toho druhého? Kvůli třem novým písním? K tomu lze využít i EP. Na strukturu kompilací jsem tedy opravdu jako pes a z tohoto hlediska to se mnou muzikanti nemají zrovna lehké.
BAD HABIT se však ode mě podobné kritiky obávat nemusí. Na obou kompilacích najdeme pouze pět stejných písní, zbytek se už neopakuje. „Timeless“ obsahuje tři skladby z „Above And Beyond“, stejný počet z placky „Revolution“ (1995), čtyři z „After Hours“ (1989) a jednu vydanou na již zmíněném albu „Young & Innocent“ (malou výtku za absenci písní alba „Hear-Say“ z roku 2005 si však nemohu odpustit). Složením skladeb se obě best of doplňují (např. „Hunger“ na tom prvním jednoznačně chyběla), takže co se týče téhle stránky, nemám výhrad.

„Timeless“ samozřejmě přináší i novinky. Tou první je „Turning Water Into Wine“, hardrockový kousek v podobném stylu, na který jsme u BAD HABIT zvyklí. Horší to je s následující „Rock This Town“, která – jak už můžete odhadovat podle názvu – sází na klasické juchání, monotónní rytmus a fanoušci nejspíš nebudou příliš nadšení. Doufejme, že nové album, jež má vyjít v roce 2011, se bude nést spíše ve stylu „Turning Water Into Wine“ a „Rock This Town“ je jen takový nevydařený pokus.

Složení písní jsem již rozebrala, mohu však ještě přidat pochvalu za zařazení „Need Somebody“ na úplný závěr. „Need Somebody“ byl úplně první singl BAD HABIT a s jeho hudebním videoklipem se jako první kapela objevila na mezinárodní švédské televizi. Možná proto symbolické zařazení na konec a zároveň třešnička na dortu, neboť má tato skladba stále své kouzlo a sílu.

Jak je už z mých předchozích řádků znát, na CD si vesměs nemůžu stěžovat a mlátit hlavou o zeď se slovy: „Proč jste tohle vydávali?“ také nebudu. Je všeobecně známo, že se toho na kompilacích nedá krom namíchání skladeb a nového materiálu moc vymýšlet. Novinky sice „Timeless“ obohatily z poloviny, výběr písní má však hlavu a patu a dám ruku do ohně za to, že tato kompilace splní i účel získání nových posluchačů. A pro ty starší fanoušky, kteří by nebyli nadšení z „Rock This Town“, stejně jako já, doporučuji „Timeless“ pustit alespoň na zpříjemnění nálady nebo cesty autobusem, když Vám bude do očí svítit sluníčko a budete se těšit za nějakým novým poznáním, neboť si snad každý na CD najde to svoje, co se přesně trefí do jeho momentální nálady.

Vydavatel: AOR Heaven

Domovské stránky: Bad Habit

1. Turning Water Into Wine