Voices Of Destiny – From The Ashes (2010 / CD / Massacre / gothic metal)

VOICES OF DESTINY je relativně mladá německá skupina, hrající v podstatě už od roku 2004. Teprve s novou vokalistkou Maike Holzmann, která nastoupila v roce 2007 však kapela dostala definitivní podobu a o rok později nahrává EP „Dare To Reach“. V létě 2009 uzavřeli VOICES OF DESTINY smlouvu s Massacre Records a v únoru roku 2010 vychází debutová deska „From The Ashes“, která se dostalo i ke mně.

Po mé zkušenosti s hordou gothic metalových kapel, které jsou pořád na jedno brdo jsem od této formace nečekala žádné zázraky. Kupodivu mě však VOICES OF DESTINY velice mile překvapili a dostali se mezi mé oblíbené skupiny tohoto žánru.
Při prvním poslechu mě zaujal hlavně vokál již zmíněné zpěvačky Maike Holzmann, který má svůj charakteristický „zvuk“ a nesplývá mi s ostatními kapelami (což je v tomto žánru velice vítaná věc). Určitě tomu dodává i fakt, že vokální melodie jsou velice chytlavé, rozvinuté a krásně se poslouchají. Tím, že jsou ve většině skladeb použité dvojhlasy, skupina docílila také jisté originálnosti a zároveň tím potvrdila, že název VOICES OF DESTINY se k ní opravdu hodí. Občasné doplnění growlingem klávesáka Lukase Palmeho, který mimochodem zní také poněkud „jinak“ než jak jsem u growlingu zvyklá, dodává vokální lince další body.

Zpěv však není jediná kladná věc „From The Ashes“. Povedené jsou také energické, chytlavé kytary s vydařenými sóly, rozvinuté melodie kláves, skvěle podkreslující basa, či rychlé a dobře zapadající bicí plné dvojšlapek. To vše tvoří celek, který se krásně poslouchá. Všechny skladby, ač každá zní jinak, mají atmosféru, která se pro CD stává typickou. Chválím i zařazení pomalé, melodické skladby „Bitter Visions“, která nastupuje právě ve chvíli, kdy si člověk říká, že těch rychlých úderných songů bylo už dost.
Za zmínku stojí nepochybně také skladba „Icecold“. Střídání pomalých a rychlých částí s velice chytlavým refrénem z ní dělá vrchol celého alba.

CD však rozhodně není záležitost na jeden poslech. Čím víc se člověk zaposlouchává, tím víc nových motivů a melodií v písních objevuje. Kromě toho však objevuje také spoustu prvků, které jako by už někde slyšel. Občas je z atmosféry „From The Ashes“ cítit vliv NIGHTWISH, EPICY či WITHIN TEMPTATION. Na rozdíl od skupin, které jsou pouhé kopie těchto kapel, však VOICES OF DESTINY zní pořád originálně a tyto prvky hodnotím kladně, jelikož  neuráží. Formace použila to, co se jí líbí a „smíchala“ to dohromady a tím získala originální a zároveň zaběhlý zvuk, který rozhodně potěší.

Abych to tak nějak zhodnotila závěrem. Na gothic metalové scéně se objevila další dobrá kapela, která určitě stojí za poslech.  Určitě se nejedná o žádný velký objev ro(c)ku, ale myslím si, že pokud budou VOICES OF DESTINY pokračovat tímto stylem, mají určitě šanci uspět. Dávám CD „From The Ashes“ 8 bodů z deseti, pouštím si znovu a znovu jejich desku a už se těším, až vydají další počin.

Domovské stránky: Voices Of Destiny

1. Ray Of Hope
2. Twisting The Knife