Cradle Of Filth – Darkly, Darkly, Venus Aversa (2010 / CD / Peaceville / symphonic black metal)

Hodnocení uživatelů:  / 5

Existují spousty hudebníků, kteří den co den vynakládají obrovské úsilí, aby se svým „umem“ proslavili a dostali tak šanci ochutnat, jaké to je, když je jejich práce hodnocena a obdivována tisíci posluchačů. Přijít však s nápadem, pomocí kterého by to bylo zaručeně možné uskutečnit, je nereálné. Tohle ovšem rodiče Daniho Filtha zapomněli svému malému talentovanému zázraku sdělit. Když má tento král metalových vokalistů nějakou vizi, vždy z toho vzejde něco úžasného. Vždy se jedná o něco neopakovatelného. A hlavně každá jeho práce je až k neuvěření nápaditá a originální. Ani „Darkly, Darkly, Venus Aversa“ není výjimkou. CRADLE OF FILTH s Danim v čele se tentokrát zase posunuli o kus dál. A jako prostředek k tomuto činu si zvolili téma Lilith.

Hlavní změnou tohoto alba je v prvé řadě nově příchozí klávesistka Ashley Ellyllon, která tomuto seskupení přinesla kromě osvěžujícího ženského vedlejšího vokálu také doposud nepoznaný a zcela nový symfonický nádech. Deska se pyšní jedenácti songy, neboť právě jedenáctka je číslem Lilith. A všechny jsou tematicky laděné tak, aby nádech celého alba bylo možné vystihnout slovy smilstvo, nemravnost, hříšná smyslnost a zrada.

Tato deska je již desátým dítkem CRADLE OF FILTH. Není však první plackou, na které se tato banda rozhodla udělat mírné změny v rozložení jejich hudby. Album začíná klasicky pozvolna skladbou „The Cult Of Venus Aversa“ a končí po více než hodině brutálního nářezu songem „Beyond Eleventh Hour“. Existuje-li něco opravdu dokonalého, pak je to vyvážení netypických Cradleovských symfonických pasáží s velmi tvrdými a ponurými kytarovými riffy, kterými je tohle album zaplaveno. Vedle epického jekotu Daniho, procítěných symfonických pasáží Ashley a bláznivě rychlých a přesto dokonale přesných bicích Martina, se na „Darkly, Darkly, Venus Aversa“ konečně pořádně projevil také Paul Allender, jenž vévodí kytaře. Jeho skvěle melodické kytarové linky perfektně zaplňují prostor mezi jednotlivými symfonickými party. A nešetřil ani na dlouhých technicky velmi zdatných sólech, které v nejednom songu podtrhují Daniho vokály.

Ohlasy na tuto novinku od CRADLE OF FILTH jsou poměrně různorodé, neboť, jak už to u kapel tak velkého formátu bývá, vždy se najdou jedni, kteří je milují a druzí, co jsou schopni je nenávidět, ať dělají, co dělají. Osobně se však domnívám, že „Darkly, Darkly...“ je zatím absolutně nejlepším počinem těchto britských melodic black metalových velikánů. A jednoznačně jedním z nejdůležitějších příspěvků do historie tohoto žánru.

Vydavatel: Peaceville Records

Domovské stránky: Cradle Of Filth

1.The Cult Of Venus Aversa