Rev 16:8 – Ashlands (2011 / CD / AFM / black metal)

Revelation 16:8 : "The fourth angel poured his bowl on the sun, which then was allowed to burn people with fire".

V poslední době vystupují na povrch nařčené řeči o tom, že Black Metal už dlouho není tím, čím byl. Najít kapelu, která se i v roce 2011 věnuje původním odkazům, není nic jednoduchého. Před třemi lety však ve švédském Stockholmu vznikla z pohrobků skupin SCYTHE a BLOODSHED tříčlenná formace říkající si REV 16:8, která rozbouřila zaprášené plachty černěkovového umění.

Jejich debut „Grand Tidal Rave“ byl opravdu svěžím větrem do plachet nejen švédského black metalu. Na desce se mísilo vše, co každý posluchač BM vyžaduje a čeho se mu nedostávalo. Brutální a agresivní muzika plná švédského perfekcionismu. Výtečný a surový zvuk, gradace od počátku do konce a hlavně pořádná dávka nesvatého rouhání. REV 16:8 se dočkali skvělých hodnocení a čekalo se, co se bude dále dít. A nyní jsou zpět s novinkou „Ashland“.

Nebudu se tajit, že jsem toužil po něčem, co mou krev v žilách rozproudí k bodu varu. Z ničeho nic tu mám „Ashlands“ a již během úvodní skladby „Agenda“ mnou prostupuje hrdost. Pocit neporazitelnosti a síly, který jistě každý BM fanatik zná. Pocit, kterého člověk dosáhne při poslechu něčeho, co mu naprosto sedí, co je takříkajíc jeho krevní skupinou. Prostě a jednoduše to, co splňuje všechna posluchačova náročná měřítka. „Ashlands“ – jak se mimochodem jmenuje hned následující skladba – je opět deskou, která vyniká perfektními hráčskými postupy, precizním a ostrým zvukem a porcí poctivé černé atmosféry, která vás nutí pohrdat vším počestným a svatým. Připravte se tedy na čtyřicet dva minut pohrdání svátostmi. Pálení kostelů, obracení křížů a vyvražďováním pod rouškou démonického zla.

Abych nebyl až tak přehnaně nekritický, je pár drobností, které musím „Ashland“ vytknout. Osobně nejvíce mi „vadí“ zvuk bicích, resp. kopáků, který hlavně při poslechu na sluchátcích trošku vystupuje nad jinak precizně utkanou produkci, která živí agresivní a jako břitvu ostré melodie. Což mě přivádí k druhému postřehu, který se podílí na tom, že „Ashlands“ dostane osm bodů. Občas mi připadne, že všechna ta preciznost je až na škodu či na sílu a některé momenty jsou zbytečně „obyčejné“ v porovnání s jinak vysoko položenou laťkou. I tak si však desku můžete náležitě vychutnat, protože jde jen o pár drobných vad na její odpornosti.

Na samotný závěr ještě konstatuji, že „Ashland“ je pro mne jen drobounký kousíček za debutovou deskou, z které ještě o něco víc cítím následování odkazu starých švédských ikon. Rozhodně však doporučím každému, kdo má zájem o nekompromisní porci black metalu ukovaného v pravé pekelné kovárně.

Domovské stránky: Rev 16:8

1. Agenda
2. Ashlands