Stream Of Passion – Darker Days (2011 / CD / Napalm / gothic metal)

Hodnocení uživatelů:  / 4

5/6 kapely pocházející z Nizozemí a zpěvačka z Mexika, tak to jsou STREAM OF PASSION. O této bandě jsme se mohli doslechnout už v roce 2005, kdy vydali své debutové album „Embrace The Storm“, jež udalo jejich směr, kterého se drží doteď. Stále jsou pro svou tvorbu typičtí a na tom má velký podíl i charakteristický hlas jejich vokalistky  Marcely Bovio.

Zdá se, že na nové desce se jim nechtělo nic moc nového vymýšlet, s něčím experimentovat, a tak vsadili na jistotu. Mám-li být upřímná, některé písničky se mi pletou dohromady. V melodiích mi chybí barvitost, nápad. Těžko říct, je-li dobře nebo špatně, že se drží svého standardu. Ne každá kapela si to může dovolit a ještě je za to uznávána. Myslím si, že konkrétně STREAM OF PASSION právě toto rozhodnutí trošku ublížilo. Někdo může nesouhlasit, každého zaujme něco jiného, ale na mě z desky nic moc nevyzařuje. Pro mě je toto album řekněme téměř chladné.

Když se rozezněly první tóny úvodní skladby „Lost“, nadchla jsem se pro její náboj. Písnička je velmi chytlavá a zaujme i ty, kteří tomuto stylu zrovna neholdují. Jakmile Marcela začne zpívat, všechno ostatní jde do pozadí. Její hlas přehluší zvuk kytar, kláves, bicích i jiných nástrojů, jež se tam třeba jen mihnou. Víceméně není k jejímu andělskému hlasu žádný doprovod potřeba. S postupem písní a času mé nadšení mírně opadlo. Songy ztrácely energičnost a jakoby „zevšedněly“. Někdy nebylo moc rozeznat konec jedné skladby a nástup nové. Za zmínku ale stojí „Our Case“, jež je trošku zvláštností. Je zpívaná anglicko-španělsky a i když je toto spojení neobvyklé, zní, jako by k sobě patřilo. Další song zpívaný čistě jen ve zpěvaččině rodném jazyce je „Nadie Lo Ve“, který  poměrně dost vyčnívá a jenž je jako noční obloha s hvězdami za doprovodu klavíru a houslí.

Tahle symphonic-gothic metalová parta si myslím má na víc a také, když jsem se pro poslech jejich desky rozhodovala, jsem i víc očekávala. Jsem z tohoto jejich hudebního počinu trošku zklamaná, protože STREAM OF PASSION patří k těm kapelám, které si už svou cestu ušlapali a je jen na nich, zda-li ji nechají zarůst plevelem nebo si ji budou udržovat. Rozhodně by jich byla škoda. Následujícímu albu přeji, aby bylo trochu rozmanitější, neboť si myslím, že se na tuto desku brzy zapomene. Nejsou ve své hudební branži nováčci, tak budeme doufat, že to byl jen jeden malý krůček nesprávným směrem.

Domovské stránky: Stream Of Passion

1. Lost
2. Reborn