Paradise Inc. – Time (2011 / CD / Avenue Of Allies / melodic rock)

Hodnocení uživatelů:  / 5

Když jsem se někdy před měsícem dostala ke zběžnému poslechu pro mě tehdy neznámého nového útvaru jménem PARADISE INC., docela mi spadla čelist. I po několika ukázkách jejich umění mi bylo jasné, že album musím slyšet celé a že napsat na něj recenzi je má hudební povinnost. Tato začínající brazilsko-německá grupa totiž patří mezi ty nováčky, kteří jsou na prvotinu dost nabušení, čiší z nich potenciál a rozhodně si zaslouží být našim čtenářům představeni.

No, ono je to označení „začínající grupa“ vlastně trochu zavádějící. Člověk už si docela zvykl na to, že v poslední době se spíš než kapely tvořené naprostými debutanty objevují jakási uskupení a projekty již zdatných hráčů. A PARADISE INC. nejsou výjimkou. Když si totiž přečtete jména, okolo nichž se točí jak členové, tak i četní hosté a producenti „Time“, spadne vám čelist podruhé: EDEN’S CURSE, PINK CREAM 69, HOUSE OF LORDS, KHYMERA, RAINBOW, EVIDENCE ONE, MIDNITE CLUB... A mohla bych ještě pokračovat. A přesně taková týmová práce, ať už ta viditelná a reálná (tzn. přítomní hosté) či jen „imaginární“ (tedy nepřímé působení hudebních velikánů, se kterými pánové mají tu čest v dalších projektech) je opravdu evidentní, a stejně jako mnohým dalším kapelám (například GRAND ILLUSION na placce „Brand New World“ či EDEN’S CURSE se svým „Trinity“) i jim velice pomáhá odlišit se od jiných a tvorbu netradičně okořeňuje.

„Time“ v sobě ukrývá dávku melodického a hard rocku 80. let. Texty pojednávají především o víře, šťastné i nešťastné lásce a společnosti. A kdo že je píše? Světe div se, ale naprosto všichni členové bandy! Co je dále zajímavé, je i to, že se poměrně dost vyžívají v pomalejších, procítěnějších písničkách a baladách: ty naprosto evidentní jsou čtyři; avšak i další songy poněkud zavánějí jakousi melancholičností. S tím jde ruku v ruce i cover alba – na první pohled ne nijak nápaditý, na ten druhý se v něm však začnete ztrácet a objevíte jeho originalitu, genialitu a poslání.

Geniální je i barva hlasu Carstena „Lizarda“ Schulze (EVIDENCE ONE, MIDNITE CLUB, ex-DOMAIN). To, jak ho ještě ke všemu dokáže vyšperkovat a kam až ho dovede popohnat, to je už jen třešnička na dortu. A ani kytary se nenechávají zahanbit – především ty na „I Will Wait“ mi pokaždé nahání husí kůži a stávají se dalším důvodem, proč tomuto výtvoru říct ano.

Mezi nejsilnější z nejsilnějších patří úvodní a titulní „Time (Live And Learn)“, jíž nechybí ani stylové tikání hodin, ani razantní nástup, ani výrazný refrén. Další zařazenou je již zmíněná balada „I Will Wait“, „No More Mistakes“ s neuvěřitelně nádherným chraplákem, jaký jsem už pěkně dlouhou dobu neslyšela, či velmi příjemná záležitost jménem „Set Me Free“. A vynechat nemohu ani skladbu „Not In Paradise“, na níž se po boku Carstena představil skotský zpěvák Doogie White (RAINBOW, CORNERSTONE, YNGWIE MALMSTEEN atd.) a která se pro mě stala asi tou vůbec nejsilnější částí placky.

Sama si zatím nejsem přesně jistá, jestli bych propříště uvítala malinko víc rychlosti a divokosti, nebo zda mi se vším všudy vyhovuje tato melancholická tvář; co se však týče debutové „Time“, vím, že takhle přesně je dokonalá a jinak bych ji slyšet nechtěla. Hořím nedočkavostí, co nám PARADISE INC. dále naservírují; jestli však tento výtvor měl představovat debut, tak začínám o jeho pokračovateli získávat jakous takous představu...

Vydavatel: Avenue Of Allies

Domovské stránky: Paradise Inc.

1.    Time (Live And Learn)