Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/volumemax.cz/volumemax.cz/plugins/system/advga/advga.php on line 21

Strict Standards: Declaration of JParameter::loadSetupFile() should be compatible with JRegistry::loadSetupFile() in /home/volumemax.cz/volumemax.cz/libraries/joomla/html/parameter.php on line 512

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/volumemax.cz/volumemax.cz/templates/theme741/index.php on line 39
Profily a reflexe
Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/volumemax.cz/volumemax.cz/templates/theme741/index.php on line 141

Výprava pod masky Ghost

Švédský fenomén posledních let, kapela GHOST (někdy též uváděná jako GHOST B.C.) se v našich končinách až donedávna jevila spíše jako okrajová záležitost. Čtenářům našeho serveru však jistě neunikla pochvalná recenze zatím poslední desky „Infestissumam“ (čtěte zde), která hudebně navazovala na téměř geniální debut „Epus Enonymous“ z roku 2010. Jakkoli ale byly obě nahrávky perfektní, kapela v tuzemsku patřila spíše k neznámým otazníkům. Podobná situace jistě nepanovala pouze u nás, jenže ostudný konzervatismus a ještě ostudnější ignorace zdejších rádií či hudebních televizí v kombinaci s kolovrátkovou omezeností tento fakt jen prohloubily. Navíc je třeba zmínit, že Česká republika byla až do nedávna kapelou z hlediska vystupování opomíjena. Pro prolomení tohoto stavu si GHOST nemohli vybrat lepší moment, než předskakovat před legendou IRON MAIDEN. Právě v tento moment na sebe chtě nechtě upozornili téměř dvacet tisíc posluchačů, kteří si kapelu zařadili dle vlastního uvážení. Ať tak či tak, proběhlo to, co rocková rádia či televizní kanály nedokázaly dostatečně - vytvořilo se jisté podvědomí.

Příběh Ayreona

Hudebnímu mágovi Arjenu Lucassenovi z Nizozemí, jsme se v profilech již jednou věnovali. Jak známo Arjen Lucassen věnuje svůj život hudbě, jeho projekty STAR ONE, AYREON, AMBEON, GUILT MACHINE, ale i sólová dráha jsou známy nejednomu fanouškovi progresivního žánru. Arjen je známý i spoluprácí s mnoha umělci, které do svých projektů zve. Každý z vyjmenovaných projektů je sám o sobě zajímavý a zasloužil by si vlastní profil, ale nyní se pojďme blíže zaměřit na asi ten nejznámější s názvem AYREON. Tomu, komu je AYREON věrně známý, není třeba nic představovat, a pro Vás, pro které je slovo AYREON zatím nic neříkající, mám malého průvodce.

2012 okem Volume: Největší zklamání a překvapení roku 2012 (Blackwish)

Volumemax hodnotí uplynulý hudební rok 2012. Jeho redaktoři dostali jediný úkol – shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2012 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2012 okem Volume". S radostí očekáváme Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců – ať už v komentářích, na Facebooku nebo v naší anketě! První rekapitulaci si pro Vás přichystala kolegyně Blackwish.

2010 okem Volume: Po hraně minulosti za lepší budoucností (CernyLetec)

Volumemax hodnotí uplynulý rok 2010. Jeho redaktoři dostali jediný úkol - shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2010 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2010 okem Volume". S radostí očekáváme i Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců - ať už v komentářích, nebo v naší anketě! Obsáhlé a komplexní shrnutí tentokrát přináší kolegyně CernyLetec.

2010 okem Volume: Ruská ruleta (Crimson Thunder)

Volumemax hodnotí uplynulý rok 2010. Jeho redaktoři dostali jediný úkol - shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2010 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2010 okem Volume". S radostí očekáváme i Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců - ať už v komentářích, nebo v naší anketě! Z trochu jiného úhlu se na rok 2010 podíval kolega Crimson Thunder.

2010 okem Volume: Pan Štědrý (Blackwish)

Volumemax hodnotí uplynulý rok 2010. Jeho redaktoři dostali jediný úkol - shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2010 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2010 okem Volume". S radostí očekáváme i Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců - ať už v komentářích, nebo v naší anketě! Čtvrté ohlédnutí pochází od kolegyně Blackwish.

2010 okem Volume: Cesty black metalu jsou nevyzpitatelné (Dufaq)

Volumemax hodnotí uplynulý rok 2010. Jeho redaktoři dostali jediný úkol - shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2010 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2010 okem Volume". S radostí očekáváme i Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců - ať už v komentářích, nebo v naší anketě! Třetí v pořadí se hlásí kolega Dufaq, který svůj pohled na uplynulý rok zahalil do temné roušky nekonkrétna.

2010 okem Volume: Přece jen jeden z nejvýznamnějších (midrose)

Volumemax hodnotí uplynulý rok 2010. Jeho redaktoři dostali jediný úkol - shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2010 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2010 okem Volume". S radostí očekáváme i Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců - ať už v komentářích, nebo v naší anketě! První zástupkyně něžného pohlaví z naší redakci, která Vám přináší svůj pohled na věc, je kolegyně midrose.

2010 okem Volume: Za každého zemřelého jiný talent?? (Atttila)

Volumemax hodnotí uplynulý rok 2010. Jeho redaktoři dostali jediný úkol - shrnout minulý rok co se hudebních událostí týče. Jak si s tím poradili? Co dobrého a špatného podle nich rok 2010 přinesl? To zjistíte v našem cyklu "2010 okem Volume". S radostí očekáváme i Vaše názory na jednotlivé reflexe i Vaše hodnocení uplynulých měsíců - ať už v komentářích, nebo v naší anketě! Jako první svůj příspěvek přináší kolega Atttila.

Den s Theocracy

Na 27. října 2009 jen tak nezapomenu. Ten den totiž do Hradce Králové dorazila americká power-speed metalová kapela THEOCRACY. Volume pro vás samozřejmě chystá plnohodnotnou reportáž z koncertu, rozhovor a konec konců i recenzi debutové desky, avšak nic z toho zde v plné míře nenajdete. Namísto toho si zde dovolím napsat jakýsi subjektivní dojem z celé akce. Předem upozorňuji, že se bude hodně děkovat. Rovněž jsem si dovolil napsat tento článek v trochu volnějším duchu. Konečně, jelikož se jedná o subjektivní dojem, budu psát především o mém pohledu na celou akci. Sečteno a podtrženo. Komu leze na nervy některé z výše uvedených varování, nechť toto psaní prostě nečte a počká si na seriózní a objektivní příspěvky. Vy ostatní máte možnost nahlédnout, jak to bylo s hradeckým koncertem z pohledu spolupořadatele – od samotného začátku do samého konce.

Tim “Ripper“ Owens – Nedoceněný velikán metalu

Je tomu dlouho, co se objevil na našich stránkách profil nějaké kapely. Proto jsem se rozhodl po dlouhé době opět přispět a maličko s touto skutečností pohnout. Bylo těžké vybrat někoho, s kým bych začal a nakonec jsem se rozhodl, že to nebude kapela, ale jedinec. Jde o mého velice oblíbeného zpěváka, výtečného, avšak poměrně nedoceněného, který se na hudební scéně pohybuje jako na horské dráze. Jednou si splní svůj sen, aby byl následně odkopnut a zavrhnut a za čas opět využit další kapelou v její velké krizi. A další pokračování bylo opět stejné. Opět po velké kritice odsouzen a po emailu vyhozen z kapely. Pokud vás stále nenapadá kdo, je tímto nešťastným hrdinou, který v těžkých časech udržel nad vodou a vpumpoval novou krev do žil kapelám JUDAS PRIEST a ICED EARTH, budu muset napovědět. Je z USA a má přezdívku RIPPER. Ano, jde o Tima Owense. Majitele špičkového hlasu, který byl po celý svůj život jen sprostě využíván a následně nelidsky odkopnut bez nějaké větší známky vděku. Odpusťte taková silná slova, ale mě osobně tento příběh hodně poškodil, protože není zcela jasné, kde by byly kapely, které vytahoval z bryndy v dnešní době. Jestli by vůbec existovaly. Třeba by zrovna JUDAS PRIEST zanikli v bídě a totální skladatelské neplodnosti a metalový bůh Rob Halford by se už na stará kolena neobtěžoval k reunionu. Právě Tim pro něho připravil půdu a držel celou tu dobu JP v perfektní formě. Ale k tomu až později.

Judas Priest - Metaloví bozi

Po opravdu dlouhé době jsem se rozhodl přiblížit vám další zásadní kapelu heavy metalového pole. I když, jak určitě víte, případně jak poznáte, vztáhnout vliv této kapely pouze na heavy metal by bylo dost úzkoprsé. Myslím, že nebudu daleko od pravdy, když prohlásím, že JUDAS PRIEST patří k jedné z nejvlivnějších metalových kapel všech dob. Ano, o tom kdo je „nej“ by se dalo polemizovat dlouho a jasného závěru bychom se asi stejně nedopátrali. Následující řádky ale objasní, co všechno JUDAS PRIEST pro metal vykonali, a proč právě oni by mohli / měli být metalovou kapelou číslo jedna.

Live is Live

Na téma podařených i zcela zbytečných koncertních záznamů byla popsána spousta elektronického papíru, ale jak se zdá, osvěta zatím nenese žádné plody. Jak jinak by se daly vysvětlit ty tuny nových DVD a Live xxCD, které jednotlivé labely chrlí jako rohlíky. Kde není poptávka, není nabídka. Jak se ale zdá, průměrný metalový fanoušek je tvor skromný a nenáročný, protože za všemožný artikl, mnohdy nevalné kvality, neváhá obětovat 20 hezky vychlazených Plzní. Pravé osvěžující zlato však takový fanoušek často smění za zlato v hrdle, které je asi tak autentické, jako ruské přistání na slunci...jistě v noci.

Concept Insomnia - Bio...Demo...Live

Jako snad všechno, co se týkalo třetího květnového víkendu, bylo i setkání s kapelou Concept Insomnia celkem velká náhoda. Pokud bych měl dodržet pořadí, v jakém šly samotné události, zněl by nadpis „Bio – Live – Demo“. Tohle pořadí se ale moc nehodilo jako text, takže jsem s ním zamíchal, jako Hadamczik se sestavou na MS. Výsledek, ale především kapelu samotnou, tak můžete posoudit v následujícím netradičním koktejlu…

Aereogramme (Scot / progressive metal, rock)

Dalším objevem, který na několik týdnů ovládnul můj hudební playlist, se stala skotská kapela Aereogramme. Několik dní mi trvalo jen naučit se správně zapsat jejich jméno. Pořád mi tam nějaká slabika přebývala. Zároveň mi toto zvláštní slovo nijak nesedělo ke kapele, jejíž činnost se prolíná s takovými veličinami, jakými jsou američtí Isis, se kterými kapela v roce 2006 nahrála splitko „In the Fishtank 14“. Ale zpět, soudě podle nahrávek by mi Aereogramme podobné nepochopitelné skoky v čase asi jen tak neodpustili.

Lvmen - Procházka emocemi

Někdy se stane, že člověka začnou klasické postupy v hudebním skladatelství nudit a začne (ať už vědomě či nevědomě) hledat nějakou alternativu. Je sice pravdou, že tradiční postupy, s jakými se můžeme setkat u většiny současných kapel, jsou pro poslech asi nejlépe vstřebatelné, ale proč alespoň někdy nezkusit něco jiného? Něco, s čím se člověk ještě nesetkal, o čem v oficiálních kanálech neslyšel? Hudbu, která spočívá v něčem jiném než je obvyklé. Hudbu, založenou na náladě, pocitu (impresi), symbolu...

The Gathering - Nepřecenit průměr, nepodcenit génia

Dnešní sezení bude trochu výjimečné. I kdyby se však povedlo dokonale podle mých tradičně nedokonalých a mlhavých představ, stále by nedosahovalo ani zlomku výjimečnosti, která zdobí společenství holandských mozků a duší, sdružených pod názvem The Gathering. Jen se rozhlédněte, sbírejte názory na The Gathering, hodnoťte desky, sledujte evoluci ... názory, které se vám takto sejdou, by pokryly pravděpodobně celou škálu od rezolutního NE až po nadšené ANO. A stejně tak, jak se názory mění s každým individuem, mění se u většiny i s každým dalším albem. Já sám jsem však ještě nedávno stál stranou těchto tahanic, The Gathering jsem registroval, ale nic víc. Zvědavost mi ale nedovolila uchovat si svůj odstup navěky...

Kastráti gothic metalu

Tristania, Theatre of Tragedy, After Forever a Sirenia jsou pouze špičkami ledovce problému, který se dnes pokusíme tematizovat. Tento problém bychom mohli též nazvat "uniformizací" gothic-metalové scény. Co dělalo tyto kapely tak jedinečnými, byla jejich tvořivost a mistrovská práce s elementy, které se staraly o bezkonkurenční atmosféru. Všechny tyto zmíněné kapely jsou stále aktivní a jejich vývoj má jeden společný prvek. Všechny bez výjimky postupně rezignují na většinu svých původních trademarků a podřizují se jakémusi nepsanému zákonu o nošení normalizované uniformy. Drtivá většina redaktorů reaguje přitom zhruba těmito slovy: "Kapela včas pochopila, že je nutné opustit klišé a jít dál". Jeremy Clarkson by jim na to řekl: "Rubbish!"

Moi Dix Mois - Temná mlha z Japonských ostrovů

Moi dix MoisJaponsko je nenápadná země, která se za celou éru lidstva jen málo podílela na jeho historii. Přesto se Japonci řadí mezi jeden z nejlépe ekonomicky prosperujících národů. Jejich výsledky v moderních technologiích jsou ohromné a podobně je tomu i v dalších odvětvích japonského hospodářství. Tito tišší pracovití lidé dokáží mnohdy skutečné zázraky a zbytku světa mnohokrát nezbývá nic jiného než s tichou závistí pozorovat jejich kouzelnické schopnosti.

2006 - Ve znamení nových světů

Probudili jsme se do roka s číslem Bondovy občanky na konci. Co to znamená? Jdeme fňukat nad rokem minulým? To zas ne, každý už si snad svoji inventuru udělal, takže hledíme s nadějí v očích vstříc dalším nejen hudebním událostem. Jenže já smolím texty pro volume.net, takže mám tu výsadu, že můžu své hudebně/daňové přiznání zveřejnit. Když tak nad tím přemýšlím, nejeden politik by se mnou asi hned měnil.